|
|
|
|---|---|
| 328i touring-95 har bytt bromsbelägg fram, men varningslampan lyser ändå????provade o koppla isär kabeln till bromsoket men blir inge bättre... varnar lampan om beläggen är dålig bak tro????? | |
|
Om du bytte beläggen pga att lampan tänds så måste även givaren bytas. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Har du nollställt felminnet? Vet inte hur det går till på E36, men på E39 får man vrida nyckeln till läge 2 utan att starta motorn i 30 sekunder för att lampan ska slockna. Och givetvis är det som Micke säger, har givaren löst ut en gång, måste den bytas. ___ Bilen: Länk |
|
| okey..borde inte lampan slockna ändå om om man kopplar isär kontakten till givaren eller?? | |
| har bytt givare..provade nolla som mugge sa men vill inte funka | |
|
Då är det nog dax för byta bak oxå. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| siter det givare bak me???????? | |
|
Sitter vänster fram och höger bak...om jag minns rätt. Du undra också om inte lampan borde slockna när du kopplar ur givaren... Den börjar väl lysa för att kretsen är bruten, och slocknar väl inte förrens den är hel igen...alltså med en ny givare. |
|
|
Vill du vara säker på att det inte är givarfel, så kan du prova att lossa på givaren fram, i bilens ände inte vid oket alltså och bygla kontakten och sedan nolla felminnet, lyser det fortfarande så kan det vara en god ide att kolla beläggen bak. ___ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.