|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
tandeberg |
Går i köptankar på en e46a efter -02. Lutar åt 325i men visst är cupén jävligt fräsch och intressant men där pratar vi lite andra pengar. Men tyvärr som det är med nyare bmw så rasar de mycket i pris. Så jag undrar vilken modell som är "klokast" att köpa, och även vilken som kommer kunna säljas lättast när man tröttnat. |
|
320i "Facelift" med M-paket är populär, både i sedan- och touringutförande. Ligger hyfsat i pris och är (jämförelsevis) lättsålda. |
|
tandeberg |
skule gärna tänka mig en lite större motor typ 325 men kommer dessa bli svårsålda? |
|
Svårt att sia om. Jag upplever det som om 320 och 330 går bäst just nu. Komfortpaketet är ett "måste" och M-paketet ger ett mervärde i tuffare utsseende och lättare att bilen blir lättare att sälja. |
|
tandeberg |
330 är mycket intressant men ska man då köpa sedan eller cupeé? |
|
Skulle jag välja sedan eller coupe 330i om de var MED M-paket fick det nog bli sedanen.. Coupen är jättesnygg, men liiiite praktisk bör nog bilen vara. //amullo --- |
|
|
sista delen av meningen kanske är lite svårläst :-) "...och att blien blir lättare att sälja" skall det stå! |
|
|
Coupé eller Sedan är ju mer en smaksak. 330:n är lite dyrare att försäkra. Ut och provkör de olika alternativen... |
|
| om du ska ha en sedan så verkar ju facelift modellerna vara väldigt atraktiv.. om du däremot vill ha coupe är ju 323ci och 328ci väldigt bra köp.. dem hålelr ett bra mycket högre pris än sedanerna och är eftertraktade | |
tandeberg |
hmm lutar mot en 330ci men hur är dessa i försäkring jämfört med tex 323ci? |
| Förhoppningsvis tillräckligt lite för att motivera ett köp. kolla premierna på nätet, för mig var bmw original billigast (vid bmwcs medlem), strax efter kom tennant. visserligen är forsäkringen på 330 inte gratis men detta är väl ett generellt bmw syndrom. i förhållande till årlig värdeminskning, bensin, service etc så kanske skillnaden är så stor. Mitt råd är, hitta en fin 330, gärna med m-paket, provkör, gift dig med den, strunta i kostnaderna..... | |
| "så kanske skillnaden INTE är så stor." skulle det stå. | |
| "så kanske skillnaden INTE är så stor." skulle det stå. | |
|
Är inte Touring de som är mest eftertraktade och har bäst andrahandsvärde? Sverige är ju ett kombiland. 330 Touring ska du ha :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Klart 330 M | |
|
Har ägt en E36 325 -94 Coupé och det jobbiga var att när det snöat och frusit så funkade inte automatiken i elhissarna pga de frusit fast. Rutan ska ju gå ner en bit. Rutorna på E46 fungerar väl på samma sätt? Är det nåt man får leva med om man skaffar en Coupé eller har BMW löst det på nåt sätt? |
|
|
Ja Grimm, problemet med den där centimetern som automatiskt ska regleras vid dörrstängning resp. öppning har en tendens att kärva vid frostgrader. Klokt att kika på sidorutan innan man smäller igen dörren. |
|
|
Lutar åt en 330 som nästa köp, frågan är bara om det blir sedan eller Coupé. Kommer förmodligen rulla lite på vintern och är egentligen inte behov av 4-dörrars. Men jag gillar inte att förnsterrutorna fryser på Coupén....känns som vanvård varje gång fönstret inte går ner. Kanske är nojig? Coupén är hur som helst roligare att titta på än sedanen i mitt tycke. Smaksak. |
|
| Köpte en 330 Coupe för ett par veckor sedan. Helt underbar bil att köra. Utseende är ju alltid en smaksak men jag tycker coupen är mkt snyggare än sedanen. Fösäkringen kostar 8400 om året på mig. (kille 27 år i Gbg) | |
|
Vilken försäkring har du då?? /// Bimmarkomanen |
|
|
Håller med Nike79, och väljer oxå en E46 coupé framför en sedan. Tycker Coupén har mycket snyggare linjer och mer sportigt utseende. MEN det är ju en smaksak som sagt. Har man barn eller om man lastar mycket i baksätet (folk eller saker) så är ju Coupé inte så praktisk. Jag ser det som så att ska jag äga en coupé så är det nu innan barn och barnvagngar mm. ska med i bilen. Så när jag letade E46 330 för exakt ett år va det ett krav att det skulle vara en Coupé med komfort och M-paket. Detta blev resultatet efter många många provkörningar ;) ... Länk När det gäller försäkring så skulle jag vilja råda er att ta en titt på Vesta.se . Jag bytte nyligen min försäkring från BMW Orginalförsäkring till Vesta och fick en premiesänkning med nästan 4000kr/år, från ca 11000kr till 7000kr. Helförs. på mig, 27 år i Helsingborg. Lycka till med era nya E46:or oavsett modell och motorstorlek! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.