AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.172

Tändkablar från M20B25 till M70B50M

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Ringde till BMW solna för några minuter sedan för att köpa 14 tändkablar till min pärla. Svaret jag fick var att de inte finns längre. De har UTGÅTT ur sortimentet. Jag vet att de är dyra men jag vill verkligen inte snåla nu när maskinen går fint trots ett litet brott på sjuans kabel i tändhatts överföringen.

Det jag undrar nu är om man kan köpa två uppsättningar satser till M20B25 istället och strunta i kabeln som går till spolarna för de ser ju prima ut och maskinen går ju bra. Är resistansen lika i kablarna? Jag vill helst inte köpa begagnade kablar heller. På knepponomen vet man ju inte vad man får heller. (har själv en mekonomen verkstad).
Paap Reeder
MMM!
BBS i Spånga har en lådda med "tändhattar" och kabelskor och kan få hem fler.
Rätt ohm för M70. Dessutom har dom den speciella presstången.

Mitt förslag: Köp en uppsättning + kabel av dom. Tag med ena sidans gamla så fixar man det på disken.

Priser: 12(ca 225+200) = 5100:- ... d v s det pris som BMW tog innan resdelen "upphörde".
(OBS bara en prisgissning. Tala med Kari och hälsa från Reeder ... "han med tändhattarne till BMW V12 ...")

MVH /// Paap R

mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Vadå utgått?? Finns iaf kvar på RealOEM..

Länk

Men Paaps förslag blir ju nog klart billigare för i princip samma sak..

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
5100 kr, huga... det var inte billigt... tur att man köpt en med nybytta tändkablar :-)

___
Bilen: Länk
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Tackar för alla era svar, framförallt Paap Reeder. Skönt att ha detta forum att luta sig tillbaka mot. Skall genast ta kontakt med BBS i Spånga.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hello.

MMM, hur har det gått med kablarna? Var ju lite tjurig själv, hörde att de utgått, ringde BMW o samma svar som du.

Hur är det med andra BMW-kablar, fins d nån färdig sats som fungerar.

Ska beställa kåpan som sitter över insugen, 2185:-, så nu vet ni vad den kostar iaf.
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
RonnyL, jag köpte en komplett tändkabelsats på mekonomen. Det blev lite bråttom innan besiktningen så det blev som det blev. Jag fick ju lite rabatt så jag har för mig att jag betalade 4 300kr. Det var ju komplett med de där ringarna runt varje kabel och tändlägesgivarna och skenorna som de skall sitta i. Mina avgasvärden blev,
*HC = 0
*Co = 0,0
*Co2500 = 0,0
*O2 = 0
*lambda = 1,00
*Co2 = 15,4

Bilen gick för övrigt igenom utan anmärkning hos sbp och skam vore väl annars.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.