AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.243

Rolig E60 Bild

Sida 1 av 2
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
En riktigt rolig reklambild.
Länk
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
klockren haha
haha det är ju så det ska vara,, dem ska visa respekt för bmw :D
Haha :-) Tuff.
Är den äkta?
Ja, den var faktiskt lite rolig,

Tror dock inte den är äkta.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Mitt nya skrivbordsunderlägg!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Inte ett dugg kul.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
He
82
Henke006
535 touring.-08
Tretretti:: Har du bytt ner dig eller?????

/Henke006
(ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
den var kanon bra.ska skicka den direkt till min kusin som kör jagga.kommer inte bli glad,men jag blir glad.haahiiii...
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Tretretti, var det ett skämt så var det en rolig kommentar. :-)
Tretretti; skall vi begåva tråden med en bild från verkliga livet?

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jaggan på bilden är ju bara en X-serie och det är ingen riktigt jagga i mina ögon utan snarare en upphottad mondeo.

Riktiga Jaggor (XJ serien) spelar dock i en helt annan liga än E60.

___
Bilen: Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Mugge,håller med dig i ditt omdöme om X-type.Derimot tycker jag inte
att E60 och XJ spelar i olika divisioner.Iallafall inte om man t.ex. jämför en XJ8 och en 550i.
Mugge; Jag tror faktiskt det är nya alu-XJ:n. X-type är ingen hottand Mondeo, i princip enbart motorn till vindrutetorkaren och knapparna till backspelarna går att byta rakt över. 20% av X-type har Mondeo-arv, men allt är förfintat eller i vart fall förändrat av Jaguars tekniker. Men visst, X-type har blivit lite av en semi-jaguar och den är väl svårt att jämföra med XK/XJ.

M.A.; Både jag och nej, visst kan man utrusta och speca en E60 så den kostar lika mycket som en grund-XJ men faktum kvarstår ju att XJ är en klass upp, både storleksmässigt och prismässigt. 550 och 735 är ju också att jämföra i så fall, men de slåss ju inte heller om samma kunder. En skillnad är ju också att det tillverkas hur många tiotusen E60 som helst men (tyvärr) relativt få XJ.
Transocean
Jaha, så ni har blivit smittade av den beryktade ska vi kalla den för toyota-förar sjukan. D v s att man tror att det egna märket slår allt annat. Fel! Jaggan är både snyggare, snabbare, lyxigare å bättre brudmagnet än en e60. Dessutom har alla som investerat i en jagga megastora baller mens 360 förare oftast sliter med en hängande ölmage och fet bakdel vilket kan leda till en sliten förarstol.

Men en fiffig bild var det trots allt. Kommer ni förresten ihåg X5 reklamen från savannen där en leopardklädd X5 jagar en Zebraklädd Mercedes ML?

Juha
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jag håller med om att XJ är en 7-serie konkurrent framför 5-serie.
Orsaken till att det tillvärkas relativt få XJ,är ju att det inte finns flera kunder.
Tråkigt för Jaguar,som går med jätte förluster.Problemet med XJ är vel att den på utsidan är stor som en 7-serie(Ungefär),men på insidan är mera som
5-serie.
Det att det säljs få XJ,är derimot en fördel för dom (få) som köper.Derför att
andrahandsvärdet lär hålla sig bättre än A8/7-serie/S-klasse.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Helt rätt. Fördelen med Jaguar är att den inte är så vanlig. Det brukar de också framhålla i annonseringen. Bilen på bilden är en XJ.

Den nuvarande XJ-modellen X350 är mycket större invändigt än den gamla, som jag jälv kör och snarare är i 3.serieklass om man inte väljer den förlängda LWB. Därför konkurrerar den i alla avseenden memd sjuserien men lider av att en del inredningsdetaljer och knappar är i Biltemaklass. Värdelöst!

Min bild av Jaguars försäljning är att nya XK försvinner som en skogsarbetaravlöning ur hallarna och att XJ går bra, inte minst dieseln. Däremot har man svårare att bli av med S-type och X-type.

Transocean skrev: "Dessutom har alla som investerat i en jagga megastora baller mens 360 förare oftast sliter med en hängande ölmage och fet bakdel vilket kan leda till en sliten förarstol"

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det har vel generellt gått åt skogen för Jaguar(Ekonomiskt) sen dom började leta sig nedåt i klasserna.X-Type har varit en ekonomisk katastrof för dom.
Tror inte att S-Type hellre har genererat nogon profit.Är vel inne på sin 3. eller 4. face-lift nu?
När det gäller XJ,så säljer den vel hyffsat.Men dock sämre än vad Jaguar hoppades på från början.Den har fått en del kritik i Engelsk press för sin lite
retro design.XK derimot lär ju sälja som bara den.En av dom vackraste bilarna i klassen.
När det gäller dumma generaliseringar av människor,så tänker jag inte kommentera det vidare.Tycker det bara är onödigt.
Jaguar är väl inte direkt kända för sitt fantastiska andrahandsvärde eller har jag missat något det senaste året?
Jag är lite tveksam till att X/S har blivit en ekonomisk katastrof, men visst har de sålt mycket sämre än vad Jaguar hade hoppats. S-typen har ju kanske lite gubbig, och X-type har haft väldigt svårt att accepteras som en riktig Jaguar.

bunf: Nja, du har nog missat något. Jämför vad du får ge för en S-type -99 (omkring 100´) och en 5-serie från samma år. I senaste nummret av Teknikens värld hade de ju gjort en sammanställning av andrahandsvärden, vem som tappade mest osv. I lyxklassen var hade Jaguar tappat överlägset minst, sämst var Audi A8 tätt följd av BMW 740. Detta beror ju dels på att en 7-serie ju får någon form av negativt prestigvärde med några år på nacken medan Jaguar behåller en hel del av sin charm, samt att det säljs relativt få XJ.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ford som äger Jaguar har STORA problem, det är bara Volvo som någotsånär går med vinst i koncernen. Länk Länk

"I Fords olycksdrabbade premiumbilsdivision ingår förutom Volvo även Land Rover, Aston Martin och problembarnet Jaguar. I slutet av 2005 gjorde Ford ett kapitaltillskott på 17 miljarder kronor för att rädda Jaguar." Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.