AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.445

Trögt Bälte e46

Malman
Var o köpte mig min första e46 idag! Äntligen!!! Men bältet på förarsidan går lite trögt o rulla upp. finns det nått trix för att få det att går lite fortare, som det ska gå helt enkelt!!?
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Tjena och grattis till nya bilen.

Japp, finns ett bra knep som själv har använt på mina tröga bälten.
Använd silicon-spray.
Spraya på en trasa som du sen gnider in i bältet.
Funkar mycket bra och blir inte alls kladdigt som man kan tro.

Lycka till!

Mvh
//Peter
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Har för mig att man inte ska använda vilken silicon som helst utan någon form av torr-silicon. Rätta mig om jag har fel.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
jag köpte en röd vit spray burk som heter " Silikon spray " rätt av. Funkar utmärkt. Köpte den på en mack.
Malman
Funderade på det me... Silicon som man har till dörr lister osv blir ju extremt halt o lite klabbigt... Det är ju inte så skoj o ha på kläderna sen. Sedan får man ju det på händerna när man dra på sig bältet, o sen på ratten o sen på knoppen.... INte skoj. Teflon kanske ? är väl inte lika "halt" va?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Köpte CRC "Silicon spray"
Bältena rullade sedan som nya.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
malman: att bältet krånglar kan det ha många orsaker. det är det bästa skyddet som du har när du är i trafiken, därför så föreslår jag att du lämnar in bilen och får det fixat på ett riktigt sätt.
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
Cim : Tror nog inte det alltid behöver va ett allvarligt fel, det är nog inget ovanligt att ett bälte blir lite trög med tiden.

Dock så är den en 03, men man vet ju aldrig vad som påverkat den under 3 år. kanske hade tidigare ägaren en riktigt snuskig flanellskjorta eller nåt :)
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Som flera har skrivit så är det silicon på sprayburk du ska använda och inte någon kladdig variant till lister.

Om det inte hjälper med siliconet så tycker jag du ska göra som CiM skriver, lämna in den för översyn. Det är som sagt en viktig sak.

Mvh
//Peter
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hade samma problem på min bil, var hos Bmw för åtgärd och dom änvänder oxä silicone spray för att avhjälpa problemet.

Anders

Malman
Fixat! Var ute på lunchen o sprayade siliconspray... Att mitt gick trögt kan bero på att det är en långmilare.... Inget fel alls på det annars!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.