|
|
|
|---|---|
|
Vart och såg den här på RealOEM när jag bläddrade delar till bilen... Länk Är det allt som krävs för att få en bromsad diff? Går det att eftermontera?... Kan jag på något utvändigt sätt kontrollera om bilen inte har det just nu? Rotera hjulet och så? Har lsd-utrustade diffar ett eget delnr? Vill ju ha med samma utväxling i sådant fall. Min bil på REALOEM här Länk // MVH Jocke | |
|
Ni måste inte svara allt på en gång =) Någon en i taget=).. Om jag exempelvis lyfter bilen, och roterar ett hjulbakhjul , det borde inte gå om jag har lsd'n väl? // MVH Jocke |
|
|
Ja det går att eftermontera. Hissa upp bilen bak och be en kompis hålla ena bakhjulet, går det väldigt trögt eller inte alls för dig att snurra på det andra hjulet så är den sannolikt bromsad. Du kan även leta efter en bricka på själva klumpen där utväxlingen står stansad ex. 4,10 står det ett S framför så är den bromsad typ. S4,10. |
|
|
Tackar! =) Ska kolla genast. Det går att eftermontera, själva diff-bromsen eller måste man byta klump? Räcker det med det som finns på bilden tro? // MVH Jocke |
|
|
I andra modeller fanns ju en "liten" klump och en stor klump... Den stora bromsad, och i den lilla fick väl inte bromsen plats?... Likadant med E36? // MVH Jocke |
|
|
Okej, har nu fått fram allt, och att det skall gå att plocka isär och byta, men man måste då "schimsa" om den? vad är detta? Hur mycket går det på... Det lättare alternativet blir att hitta en färdigbromsad 318-320 diff... Men jag gör helst jobbet och behåller min klump om det inte innebär några tusen :P. // MVH Jocke |
|
|
mixim: Det finns stora & lilla klumpen om man säger så. 316-320 = lila 323+ = stora Sen är LSD tillval på E36 fram tills anitspinn kom o förstörde. Jag har en 320 med LSD, passar på 318iS enligt realoem.com. Skickar powerpost nu :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.