AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.299

Lagom sänkning till e92

Al
12
Alex_sf
545ia -04
Entligen har jag hittat och låtit BMW montera en sänkningssats till 335:an som jag hämtar ut på fredag. Har varit och kontrollerad sänkningen i dag och jeg blev imponerad. Sänkningen är det enda som fattas e92 och nu kan man få det. Sättet från H&R sänker bilen med 50f och 10b. Grymt fint.. bilder kommer snart.. För alla andra som tänker p sänkning til e92 hänvisas till bilmodecenter.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ooh, blir ju en perfekt E92! Många tycker den är lite hög där fram! Vilka fälgar sitter du med?

// MVH Jocke
Al
12
Alex_sf
545ia -04
Fälgarna som sitter i bilen är 19" fälgar från BMW. Nu när bilen var sänkt tyckte att det var för lite däck och för mycket fälg. Det är säkert en illusion. Men rekomenderar starkt till alla... Framme är den aningen hög även med BMW sportschassi...
Visa användare
13
PlayR
530e -18
Låter som du skaffat drömbilen.. *Suck*

Har H&R satsen på min och även om den gör sig kanon på E90 vill jag inte ens tänka på E92..
Al
12
Alex_sf
545ia -04
Hej PlayR! Jag letade efter bilder på din bil men det fanns inga upplagda. Måste se bra ut.. Jag var lite skeptisk mot H&R från början eftersom sänkningen på min clk inte lyckades så bra. Men det här blev kanon.. Hämtar nog bilen i morgon så kommer jag att lägga in lie bilder..
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Vi väntar =)

// MVH Jocke
Pi
68
Pileman
330ex g21 m-paket -22 ny leasing
Alex_sf Vad betalar du för sattsen? Låter snyggt, jag tyker också att min e väl hög fram!

Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW)
Al
12
Alex_sf
545ia -04
Hej Pileman; Paketet kostade strax under 3 000:- sek. Det är bara fjädrar. Men definitivt pengarna värt...
Visa användare
13
PlayR
530e -18
Bilder kommer så fort bilen är tvättad och kameran finns med någon dag innan lunch..

Kan tycka att H&R fjädrarna är något för hårt för dämparna ibland. Jag hade samma kit på min 9-3 AeroSS och där hängde de med bättre, på BMW:n kan det kännas lite "studsigt" i högre fart på ojämna vägar. Hård kompression och lite för lätt retur..
Mattias_johan
Har du tagit någon bild än?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.