|
|
|
|---|---|
|
Hej, min bil präglas av två problem just nu, vet inte om de är oberoende eller om de har ett samband. Det första problemet är att bilen två ggr när jag valt manuellt växlingsläge på min automatlåda så när jag skall starta från stillastående börjar den gula kugghjulslampan lysa på instrumentpanelen, vilket ju har att göra med att växellådan går in i ett nödprogram. Jag har vid båda tillfällena detta har hänt omedelbart kört till sidan, stängt av motorn och startat igen och då är problemet borta. Jag har undvikt på sista tiden att växla själv och jag upplever det som om när växellådan växlar själv så växlar den hur bra som helst. Den slirar inte och växlarna hoppar i relativt mjukt men ändå distinkt. Vad kan detta bero på? Det andra problemet har att göra med att ibland vid stillastående när jag ska accelerera iväg, är det precis som bilen är i N läge trots att jag har den i D. Det räcker då att jag trycker lite nätt på gaspedalen så rycker det till och sen åker bilen iväg som vanligt. Jag upplever det som om, problemet i uppstår uteslutande när jag gjort en relativt hård inbromsning (dock ingen tvärnitt), men. Problemet uppstår alltså inte om jag kör mjukt och gör mjuka inbromsningar. Hänger detta problem samman med det ovan beskrivna eller vad kan detta bero på? Min bil är en 523IA -97 Tacksam för svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.