AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
369

Val av sportluftsfilter e-36

Har varit och kollat lite på olika sportluftsfilter till min bil och har nu hittat ett som verkar vara snäppet vassare än de andra. Det är ett sådan greencotton P105, det kostar 1400 spänn, men det följer med ett monteringskit då, men frågan är: Är det värt att lägga ut dessa pengar om man jämför med ett filter från JR som kostar ca 500 kr

/Nicke
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hello Niklas, skall väl börja med att säga att jag inte är nån expert på olika märken och fabrikat när det gäller filter men själv har jag JR Open Air och det fungerar kanon. Gött ljud vid gaspådrag och man hör riktigt hur kraftig insugningen är. Jag byggde en egen avskärmnings plåt i aluminium, då jag märkte att bilen fick för mycket varm luft. Nu fungerar det kannon. Jag monterade oxå en mellanbit i form av ett rostfritt rör så att luftfiltret inte satt direkt på luftmassemätaren utan kom ner en bit mot intag för friskluft. Svårt att förklara har bilder på hela montaget.

Så är du händig så kan du lika väl montera ett JR och pyssla lite själv. Jag TROR inte att det är så märkbart stor skillnad på själva filerna i övrigt. Men som sagt jag är ingen expert.

Lycka till // Mvh Jimmy
Jimmyboy: Har du lust att mejla nån bild på montaget så jag får lite inspiration.

Länk
Låter som att du hittat ett bra sätt att leda luften på jimmy, skulle uppskatta om du kunde maila bilderna till min mail. Nickelev@hotmail.com

Tackar på förhand.

/Nicke
e3
17
e30
325im-88
Låter bra det där jag har med funderat på att göra en plåt.Har du lust att maila dina bilder.Tack på för hand
(Det låter fint över 4000rpm)
johannes_s79@hotmail.com
Jimmyboy: Finns bilderna upplagda på nån hemsida? Är oxå intresserad av plåtslageri :-)
/Bobby
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.