AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.322

Alpina-fråga, reservdelar till äldre alpina...

Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Halloj!

En fråge till er alpina ägare med äldre alpinor till exempel e30 b3, b6 osv. Vart går ni när ni behöver reservdelar? Till exempel intrumentpanel, motordelar, interiördelar, digitala mätare och ja andra specifika alpina delar.
Hawar
Hej,

Dessa säljer original till mkt bättre priser än BMW Sverige.

Länk

Mvh
Hawar
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Jag handlar mina Alpinadelar på BMW. Kostar dock en slant och det kan ta ganska långt tid för en del grejor. Är man medlem i Länk ska man tydligen kunna köpa reservdelar mkt billigare. Jag är medlem där och har försökt få priser på delar jag vill beställa men jag har aldrig fått några svar, så man får väl fortsätta köpa på BMW...

/Erik Tryggvesson
BMWCS #5162 / BMWSC #339
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145

Tryggvesson.

"Jag är medlem där och har försökt få priser på delar jag vill beställa men aldrig fått svar"

Du har varit medlem i knappt en månad och jag mottog din första förfrågan den 13/11 klockan 17.48. Din förfrågan vidarebefordrades tillsammans med flera andra till Tyskland samma kväll. Om ett svar dröjer så finns det oftast en anledning och i detta fall berodde det på att vår kontakt i Tyskland har varit på utbildning nere hos Alpina de senaste två veckorna.

Då allt arbete i klubben görs på fritiden så är det ofta lite "tight" med tid och som medlem bör man ha den förståelsen att själv kontakta berörd person om man undrar över något , tex en prisförfrågan på delar man har mailat in.

Jag har idag fått priser på merparten av de delar som jag frågade på och du får gärna information om "dina" priser om du inte har lagt in beställning hos BMW redan !

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Alpina Club Schweden

Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Mycket bra länk Hawar :), dock ingen e30. Jag antar att det är bmw som gäller alltså. Jag tänkte kolla vad de tar för mätarna i luftinblåset, så man slipper borra hål eller sätta upp fula instrumenthållare.
Hawar
De har reservdelar till alla Alpina, maila de bara de brukar svara snabbt.

Mvh
Hawar
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Ok, ska testa :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Cherlie_don: Direkt hos en tysk BMWhandlare. Lev tar 3-4 dar.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.