|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte byta topp-packning på min 325TD -96 Plockade isär och då upptäckte jag en spricka i förbrännings rummet på 5:ans cylinder Ringde runt och kollade lite priser =( Dyyyrt hittade renoverade för 9500 kr, Sedan verkar det som att det är lite olika toppar på olika års modeller, ligga någon brytning 95/96 då motorn fick ett plastinsug Då till frågan, min motor borde heta M51-D25 Vilka årsmodeller passar? (skildand på TD vs. TDS?, är det någon skillnad på automat och manuell?, passar motorn från 525? vilka år?) | |
|
givetvis passar motorn från 525 eftersom den är likadan men det tror jag nog du förstår nu. det enda som skiljer td motorn och tds är intercoolern (ingen skillnad på automat/manuell) kolla istället efter en hel motor då det brukar bli billigare lustigt nog sen kan du sälja resterande delar som blir över efter bytet av toppen renoverade toppar?? brukar vara omöjligt på dom men dom kanske har något magiskt dit du ringt eller så har dom aldrig gått varm |
|
|
Renoverade toppar finns på Vege Motorer Norden AB verkar som att dom har 4st 1-94 2-95 1-99 med som sakt priset 9500kr +frakt 375:- är Dyyyrt Nu har jag betällt en hel motor (325 TDS -98) hoppas den toppen passar Som sakt några skotar sa att det byttes insug någon gång -96 till plast, och har man alu insug ska det i plast inte passa någon som kan bekräfta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.