|
|
|
|---|---|
|
Det visade sig att framskärmen var tidigare krockad och dåligt reparerad på den nyinköpta sedanen. Jag har köpt en ny skärm och fått den lackerad, men hur monterar man skiten? Någon som gjort detta tidigare? Vad behöver man för monteringsdetaljer och verktyg? Vad behöver man lossa? Tacksam för svar, | |
| Det borde väl bara vara ett par bultar den sitter med. Kolla på din nya skärm så ser du vart fästena är. Kan inte tänka mig att det är några specialverktyg, möjligtvis Torx-hylsor i så fall. Sen får du plocka över blinkersen. | |
| Ok, ska kolla fästena på den nya skärmen. Jag undrar mest om den är limmad mot motorrummet, om man behöver nya plastpluppar eller fästen någonstans eller så. Jag har listat ut att jag behöver några plastnitar till innerskärmen, men vad mer? | |
| ingen som vet om den är limmad nånstans eller om man har sönder nåt som måste bytas i samband med att man river skärmen? | |
|
Skärmen är bytt nu. Det var inte särskilt svårt, det jobbigaste var att få dit innerskärmen på plats igen. Fick trycka och slita och dra för att den skulle lägga sig där den skulle vara igen. Inget lim eller andra konstigheter, det var bara att skruva. 4-5st stora skruvar längs motorhuvskanten, två längs med A-stolpen mot förardörren, samt två under innerskärmen. Det enda jag behövde köpa var en påse plastpluppar som höll fast innerskärmen för de gamla gick sönder när jag drog loss dem. Tidsåtgång: 1h Verktyg: Stjärnskruvmejsel, torxhylsa, 10mm-hylsa, tång. Material: Plastpluppar för att fästa innerskärmen, 2kr/st på bmw. Framskärm, 1095kr på Haga Karosseridelar i GBG (plus lackering). |
|
| Skönt att den kom på plats. Kunde inte tänka mig att det skulle vara speciellt jobbigt. | |
| H4mi: Skicka in detta mektips till Autopower. Länk | |
| mektips mailat :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.