|
|
|
|---|---|
|
Min drar ca 3 liter milen, har taskig tomgång och jag vet att den får ohyggligt mycket bensin, har ett trim chip i den o och jag undrar om man ska styva upp "fjädern" innanför locket i luftmassa mätaren? Har provat justera co värdet men blir inte bättre, värdet är hög som f_n nu. Kricke | |
|
SORRY, LUKTAR STYRENHET TYCKER JAG finns vridet behövs ingen turbo |
|
| Låter det inte tryckregulator ? | |
|
På vilket sätt då? Om den är kass släpper han väl tillbaka i tanken? finns vridet behövs ingen turbo |
|
| vad har du för chip? kolla tempgivaren på termostathuset (den lilla ) ca 400ohm varm motor | |
|
Ok, tack ska ni ha, skall kolla givaren, har lite aningar om den, tyvär vet ja inte vad det är för chip. Men tack iaf Kricke |
|
| Jag hade en 528 -82 för länge sedan. Tryckregulatorn pajade, bilen drog 3 liter milen och gick bara bra på fullgas. Mindre än fullgas gick den knappt alls. Tryckregulatorn släppte inte tillbaka soppan utan trycket blev för högt = för mycket soppa. | |
| Döhn: har samma prob med min 320. exakt samma symptom. har inte bytt än. väntar på billg regulator från skrot... | |
| Det er helt sikert trykreg. prøv og strupe retur slangen hvis tomgangen øker/svinger trykreg (OK 90% sikert).Husk at trukreg. har modell skifte -84 | |
| Husk at du får mye bensin i oljen.Bytt når feil er fikset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.