|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger. Har problem med uppvärming av sidospeglarna. Har fått tips på att mäta om det kommer fram ström först och tänkte prova det. Hur lossar man på speglarna???? Kan man bara plocka av själva spegeln, elelr måsta man ta bort hela sidospegeln? Alla säkringar är hela. Men trots sv-såld bmw så står det på tyska vid säkringarna så jag vet inte ens vilken det är som kan va boven. Nån annan som har fler teorier om vad det kan va...? nån som haft samma fel? | |
| Tillägg: Felet finns på båda sidorna. | |
|
Jag hade samma fel på mina originalspeglar på e46:an, jag hoppas det fixade sig när jag bytte till M3 speglar, men det har inte varit nån frost här nere ännu, just nu 11 + grader BMW CS #5206 |
|
|
De behöver inte ta bort hela spegeln - det räcket att bända bort glaset. I spegelhuset finnas två kablar som ansluter till glasets baksida som du kan mäta på. |
|
|
Christer: Värmen ligger på även vid +11 grader. Känn på glaset efter att du kommit tillbaka från en åktur, de känns direkt om värmen är aktiverad eller inte. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| platypus: Tack för svar. Är det bara att bända med typ en skruvmejsel i nåt hörn. och vad ska ska spänningen ligga på? | |
|
frallan82: Vinkla först upp glaset så långt det går. Bänd sedan försiktigt i nederkanten, helst med en plast- eller träbit för att inte riskera att det blir några flisor. Nytt glas är en onödigt utgift. Gissar på 12volt som allt annat i bilen. Är mest nyfiken på om om det finns kablar och spänning alls i spegeln. Berätta gärna hur det ser ut när glaset är loss. |
|
|
OK wendtan, det skall jag göra, tack för tipset. BMW CS #5206 |
|
| nu har jag varit ute och mätt och den ligger på ca 11 volt. Konstigt att båda sidor gick sönder samtidigt. Nån som vet vad en spegel kostar? Ny och beg pris om ni vet. | |
|
Bra tips grabbar ;) /// Bimmarkomanen |
|
|
Uppvärmda spegelglas brukar ligga på ungefär 600 kr styck :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.