AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.622

Byte av stereo i compact -99 (e36?)

Ka
4
KaptenSpark
316i Compact -99
Hej på er! Jag köpte tänkte jag skulle byta ut min gamla kassettspelare och köpte därför en jvc-cdstereo som jag tänkte slänga in.
Jag trodde det var så enkelt eftersom min nuvarande mojäng (blaupunkt, paris tror jag) bara är att dra ur och ser precis ut som alla andra man går och köper var som helst.
Till den nya fick man en sladd som kopplade till ISO-kontakt, passade perfekt.

Men. Den är för djup, sticker ut typ fem centimeter.

Egentligen är den precis lika djup som den gamla blaupunkten men i blaupunkten är isokontakterna infällda medan då, ja i jvc:n var det en sladd emellan.

Kan man göra någonting överhuvudtaget eller måste jag gå och köpa en ny ful blaupunkt?
Ka
4
KaptenSpark
316i Compact -99
Kom på att det antagligen är blaupunkts egen insats som jag försökt stoppa in jvc-stereon i. Man fick ju med en ny till jvc:n, men för att få in den måste jag ha bort plasthöljet framför och där sitter ju klimatreglagen och en liten färddator. Man borde väl kunna slita bort det?
Jag kände lite grann på det och det lossnade fint undertill men sen vågade jag inte dra mer.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
blaupunktens "insats" sitter fast genom att man böjt in små "flikar" av den mot ramen runtomkring... om du tittar noga och böjer försiktigt med en liten plattmejsel på rätt ställen så kan du få bort "insatsen.
Sen sätter du dit JVCns "insats" som är betydligt kortare och utan bakstycke
på samma sätt dom blaupunkten, genom att böja in flikarna.
Sne är det bara att koppla in JVCns ISO-kablage och klicka fats den i insatsen.

/Jonas
Ka
4
KaptenSpark
316i Compact -99
Stort stort tack!! Återkommer ikväll!
Ka
4
KaptenSpark
316i Compact -99
Gick som en dans! Enda negativa är att jag måste skaffa sven-bertil taubes "seglarsånger" på cd nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.