|
|
|
|---|---|
|
Hej Är på jakt efter en e36 M3:a och hittade dn här på blocket. Tycker att priset i förhållande till miltal o.s.v. verkar bra. Täntke därför höra om någon här vet något om bilen. Tacksam för svar! Länk | |
hampe m3 |
Regnr: WSH074 Färg: SILVER Fabrikat: BMW M3 Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: WBSBG91030EW40173 Senaste EU-regbevis: 20061114 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: BILPLANETEN I ÖREBRO AB Adress: OSMUNDGATAN 6 Postnr: 703 63 Förvärvsdatum: 2006-10-17 Ort: ÖREBRO Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring Försäkringsdatum: 2006-10-17 Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2006-08-30) Antal ägare: 4 Datum för första reg.: 2004-04-30 Producentansvarig: I trafik första gång: 2004-09-06 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2007-02-01 - 2007-06-30 Senast godkända besiktning: 2006-08-11 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 98112 Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej Årsskatt, kr: 2001 Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 35 Huvuduppbördsmånad: augusti Förfallen skatt/avgift, kr: 0 Skrotningspremie, kr: 1200 Vägavgift Vägavgift (kr/år): 0 Betald till och med: Tekniska data Effekt kW: 236 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1550 Max lastvikt: 380 Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 245/40R17 Kaross: Täckt (01) Skattevikt: 1570 Totalvikt: 1950 Tjänstevikt: 1570 Längd: 445 Bredd: 171 Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel: Ända jag kan hjälpa till med, ser bra ut på papret, få ägare, inga skulder till staten, besiktad. mvh h |
|
Om allt är OK med bilen,asså skick,miltal,historik så tycker jag att det är ett bra pris redan.....kanske pruta till 105´.... Jag hade personligen gjort ett M-test av bilen på en aukt.bmw återförsäljare innan ett ev köp......Snygg kombination......silvermet/svartskinn(om det är nu det) Rätt så ovanligt på 3.2 min bil: Länk |
|
| Tack så mycket för svaren och hjälpen.! Skall nog kontakta säljaren för att få lite mer info | |
| 4 ägare på en bil importerad 2004-04-30 tycker jag låter mycket i alla fall, och varför är det 5 månader mellan registrering och påställning första gången??? | |
| Helt sant. Såvida inte två av ägarna är bilfirmor så gör det att misstänksamheten höjs lite. | |
|
Den har inte varit krockad? Ser ut som bilen är nylackerad & då tänker jag främst på att listerna är lackerade men jag kan ha mer än fel, precis stigit upp på min lediga dag. Bortsett från det tycker jag bilen ser riktigt fin ut & ägarna är inget som hade bekymrat mig nämnvärt, man ska inte underskatta hur många människor som köper & säljer bilar för att tjäna en slant. Lycka till |
|
| Tycker det set ut som om framskärmen på förarsidan och förardörren har olika nyans. Dessutom sitter tröskellisterna längst ner i en ganska konstig vinkel, underkanten sticker ut för mycket... Att bilen är omlackad nånstans behöver ju inte betyda att den är krockad men syna den i sömmarna om du åker och kollar på den. | |
|
många ägare? se det såhär istället, du har ju bara fler tidigare ägare som du kan ringa å höra med om bilen är i bra skick! Mvh |
|
hampe m3 |
Bilen står på en firma nu, då dom står som ägare kan man alltså dra av en ägare vilket resulterar i 3 ägare, alt 2 ifall den tidigare blivit inbytt, vilket får ses som helt normalt då M bilar ofta bytter ägare 1 gång per år. Följ Crisse samt bilfreaks råd så får du säkerligen lite mer kött på benen. mvh h |
|
hampe m3, hur fick du den infon? VV's hemsida skickar väl bara ut fax alternativt SMS? // MVH Jocke |
|
hampe m3 |
mixim --> Länk mvh h |
DSX |
Gör annars ett M Test eller något liknande |
|
Tackar för alla tips, vädligt värdefulla! Tror faktiskt att jag hoppar över den här bilen, och struntar i att ringa säljaren. Antalet ägare behöver, som ni säger, inte vara några problem. Däremot vill jag ha en bil i originalskick, och sidokjolarna ser ju inte ut som original direkt... Verkar också misstänkt om bilen är delvis omlackad. kanske därav det låga priset. Bor i Skåne, så det är en bit för mig att åka om jag skall titta på den. |
|
DSX |
Tyvärr här nere hos oss i Skåne finns inte överdrivet många M3 E36 tyvärr...... |
| Apropå sidotrösklarna så ser det ut som nån stjärna lyckats förväxla sidorna på dem, förarsidans är i alla fall gjord för passagerarsidan... | |
DanneE |
Snygga färgkombinationer :D Tycker dock det var fult med silveriga lister, sen ser det ju ut som sidokjolarna har bytt sida :O Mvh Mvh Daniel |
|
silver = tråkigt men stiligt M5 THE REAL POWER |
|
|
80% av alla M3:or har många ägare är bara kolla på andra reg nr från t.ex blocket. så kommer du snart se mönstret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.