AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.445

Bilen går mycket bättre sedan den blev påkörd.

si
12
silja
540 IAM-00
Hej Jag har en 540 som ibland inte velat gå bra, framför allt mellan tomgång och upp till 2000rpm.Den har felsökts på verstäder utan resultat.
Nu ifredags blev "tanten påkörd bakifrån" ingen större smäll bara en skadad stötfångare, men efter det går bilen som ett skollat troll !!
Det siter ju en massa elprylar där bla en kolsionsbrytare, säkringar mm.
Något måste ha hamnat i rätt läge i smällen, så det är bara att skratta
ny stöfångare och en bil som går kanon,och nu vet jag vart jag ska felsöka.

By the way Den häringa KARAKTERISIKTERMOSTATEN är väl bara en tempgivare vad jag kan se finns det bara en mekanisk termostat och vad har den för funktion? Jag vet att den går till motor styrningen men den får fler
tempsignaler.
Tack omni orkat läsa hela inlägget MVH Janne

Paap Reeder
... då är din 540 som mitt värmesystem i 750:ian - drämmer jag igen handskafacket med alla hustruns läppstift ... poppar fläkten och värmesystemet i övrigt igång.
Inte varje gång men ofta. Har funderat på om antalet läppstift kan ha ngn betydelse? Finns kanske ngn sensor för det i handskfacket. En streckkodläsare ... bara Hermes och Yves Saint Laurent ... jaha fläkten på halvfart.

MVH /// Paap R

To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
hahaha

jag vart påkörd bakifrån förra sommaren, men bilen blev inte snabbare för det:(

beemoholist
pe
75
pershav
320i cab -91
Paap Reeder

Hahaha. KLOCKRENT :D
si
12
silja
540 IAM-00
Till alla jävla lustigkurrar Ni har förståss aldrig varit med om en TV spec. Philips, börjat funka igen efter en dunk med knytnäven.
Jag har förmodligen elfel i kofforten som tillfäligt försvann efter smällen.

jc

Ja det är väl som du säger att det varit något bakom där som fick en smäll så det hamnade i rätt läge
GRATTIS
Mitt gamla skrot fick också en smäll i baken i somras men nån trimmning blev det inte av det....
Silja i vilken sida tog smällen?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Silja: Det är ingen som har gjort sig rolig på din bekostnad. Tagga ner lite..

För övrigt så kan jag inte tänka mig att något glapp i dom bakre regionerna ska göra så att bilen går dåligt utan att samtidigt ge en massa andra märkliga fenomen. Det låter mera som att din LMM eller kamaxelgivare är glapp/trasig.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
si
12
silja
540 IAM-00
Hej igen
Bilen servades veckan innan, inga felkoder. smällen tog mitt på
Kan det va så att det var tilltäpta kattar innan?? Och faktist kollades kattarna då på servicen, inget skrammel. Men det kanske det är nu.
jc

Jeg kjørte en gang på katta til nabo`n, etter det ble den veldig rask når jeg kom kjørende....;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.