|
|
|
|---|---|
|
Då var man i köpar tag. Dags att skicka 525'an vidare. En 750iA -95 som gått 22 000 mil. Ser mycket välvårdad ut. Bilen är importerad -99 Vad är det speciellt man skall tänka på med de modellerna. Finns det några välkända "buggar" etc. Hur långt kan en sån här bil rulla, Tråkigt att köpa en så dyr bil om den tappar allt värde 8000 mil senare. Ytterst tacksam för all hjälp jag kan få :) | |
|
sök på denna tråden,då den har diskuterats en del+det finns rätt många på forumet som mekat med v12 torsk på v12 |
|
|
30000mil med en E38-95 och mekaniska reparationer under 1kr milen sen ny, så milen är inga problem. Se bara till att esta bilen ordentligt först, gärna på en märkesverkstad och låta dom gå igenom hela bilen och kolla historik mm. många tidigare inlägg som sagt kan upplysa om ev fel och brister. Kanonskön landsvägskryssare! Mvh Asken |
|
|
Tyvärr får du nog förbereda dig på en kraftig värde minskning om du tänker ha den ett par år. Av någon anledning är 750´n den E38 som är billigast att köpa, dock endast något dyrare att äga. Om den står på 22´idag, vad står den då på den dag du vill sälja, en V12 med 25-30´på mätaren är inte det mest attraktiva på marknaden. Mkt trevlig och driftsäker bil, men värdet sjunker för varje meter och minut ! =========== V8-power |
|
|
Kan bara hålla med "BMW-matte", 750:n är verkligen prisvärd att köpa och inte mycket dyrare att ha än motsvarande 735/740. Dock kommer en lång milad 750 sannolikt vara svårsåld och försäljning kommer sannolikt att bli till ett lågt pris. Själv övervägde jag 728 innan jag slog till på min 528...5 serien ligger inte långt efter 7 serien i komfort och innerutrymmen anser jag...dock har 7 serien enligt mitt menande en maffigare design. /Simon |
|
|
Tack för all info.. Har ringt runt till en drös med BMW verkstäder. De avråde mig starkt från 750. de sa att den 12'an var "kass" för många svaga faktorer på den. Däremot kunde de varmt rekommendera 740 |
|
|
Phantazm: Det var konstigt att BMW verstäderna avrodde dig att köpa en 12:a.Med mina erfarenheter med min 95:a, så skall det inte vara några problem alls.BMW verkstaden här i Norrköping säger att fel är mycket sällsynta på 750 E38:an.Ring gärna och snacka med Thomas som är tekninker här, han har bra erfarenhet av V12:or.. Det är ju synd att inte få chansen att köpa en 750. Samtidigt är det jävligt konstigt av BMW att inte 95:ans 12:a har blivit bättre än 88:ans.För dom första årsmodellerna av 750:orna var det ju problem med.Mycket elfel. Min kontakt på BMW fabriken i Munchen säger, problem med E38:ans V12:or är inte så vanliga längre... Får hoppas att du ändrar dig.Och så är det ju som inläggen ovan skriver om + att kolla att all el fungerar.Speciellt displayerna till kliman och elrollon i bak fungerar.. "BMW make the world faster" |
|
|
ok får väl luska lite till. Mycket pengar för en bil.. Helst skall den rulla i 10 år utan man behöver reparera den hehe ;) Tack för alla svar |
|
|
Phantazm, det är säkert möjligt att ha en bil i 10 år utan att behöva reparera den....om man ställer den i garaget hela tiden! Lycka till med ditt bilinköp! /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.