|
|
|
|---|---|
|
Har 316-01 - 10200 mil. Insp II och besiktning nyss gjorda båda utan anmärkningar. Nu har den har börjat larma för avgasvärden. (motor i panel lyser gult) Någon annan som haft det och kan det vara något standardfel, typ givare? Tack på förhand | |
|
Jag har precis samma problem just nu. Jag upptäckte att den gula motor lampan var tänd och kontaktade bilfirman som jag köpt bilen av. Så jag åkte dit och dem läste av felkoderna och kom fram till att en givare eller lambdasonden behöver bytas. I mitt fall har jag tur eftersom detta byte var med på garantin som dem lämnade mig vid köpet av bilen. Hoppas att d löser sig =) Nu har jag fått problem med vindrutespolaren ist , allltid är det ngt. hehe |
|
|
Lampan har ju lyst av och till i ett halvår men efter att den kommt tillbaka i somras i mer än en vecka så tog jag den till verkstad. Det var luftmassemängdmätare och kamaxelgivaren som hade gett med sig. Dock har jag i efterhand läst på lite om luftmassemängmätaren och det verkar som den bara är att ta ur och rengöra från beläggning. Det sparar man ju minst 3000 på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.