|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om man kan stänga av (o)ljudet till bältespåminnelsen. BMW-verkstaden säger att det inte går eller ska gå. Min första E60 -04 var tyst när man stod still men så är det inte på min nuvarande -06. Backar man eller kör i ett parkeringsgarage m.m. då man inte behöver ha på sig bältet hade det varit skönt att kunna stänga av ljudet. BMW-teknikerna har säkert byggt in något hemligt knep. Någon som vet? | |
| Jag har bett BMW fixa det i samband med leverans. dels på min förra e61 530iAT-05, dels på en E61 535DT som jag fick lev. strax före jul. Inga problem - dom fixade det. För 05:an fick jag skriva på ett papper som faxades till Tyskland och sedan fick BMW iDanderyd ngn sorts kod för att fixa det, men nu på 08:an så fixade dom det själva. | |
|
Har du bara på dig bältet för att lagen säger det? Jag har på mig det för att det gör nytta....så jag säger ta på bältet så är problemet löst då slutar det låta. //Niklas |
|
|
"då man inte behöver ha på sig bältet " Njae, du MÅSTE alltid ha bältet på dig, men du menar kanske att du inte vill ha det när du skall köra i P-hus? Max 4 km/h är vad man klarar utan hjälp av bältet. Sedan gör det ont... ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.