AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
885

M5e39 -00 synpunkter?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Var och provkörde denna: Länk

Mycket trevlig bil! Först hade jag mycket svårt för färgen på inredningen men börjar tycka den är rätt ok. Lacken är solidsvart, snyggt men lite jobbig färg på en bruksbil kanske.

Bilen är svensksåld och har det mesta i utrutningsväg (inkl. kylskåp!) men saknar taklucka.

Den omtalade "dieselknacket" varade bara i någon sekund sen blev den tyst.

Vad kan man betala för en sån bil utan att göra en alltför dålig affär?
Hittar man motsvarande bil på privatmarknaden lär den väl ligga en bit under 200 strecket?

Racerbilen: Länk
Priset känns verkligen som verklighetsfrämmande trots det låga miltalet.

Tycker att inredningen är riktigt läcker! Kul med en så utrustad bil, kylskåp måste vara väldigt udda speciellt på en svensksåld!

Men som Simon skriver så känns priset väldigt saftigt. 40-50 000:- för dyrt, ungefär, säger jag spontant.

Det bästa M5 E39- köpet gör man nog av en auktoriserad handlare i Tyskland!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Min känsla var att det går att få loss den för 250´. Men neråt 220-230´ tror jag inte firman kommer släppa den för såvida den inte blir stående ett tag först.
Men jag håller med er, den är för högt prissatt. Skulle varit en 01-02 för dom pengarna.

Det som talar för bilen är att den är svensksåld med relativt få mil.
Ej vinterkörd.
Köp på firma (Auktoriserad BMW) ger 3mån garanti.

Frågan är om de flesta köpare kommer att gilla färgen lika mycket som Kalle (och kanske jag själv) den dagen bilen ska avyttras?
Jag tror inte att inredningsfärgen är något problem alls framöver :) Vi är nog inte alls ensamma om att uppskatta ett välskött caramell-läder med snygga träpaneler :)

Tror inte de blir av med den i första taget, så ha lite is i magen :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Här är en till som tycker att färgkombinationerna är helt rätt...
Dock så hade jag aldrig köpt den bilen p.g.a avsaknaden av takluckan. Men det är vad jag tycker =).

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.