AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.798

Svårt sälja M3 e46 ?

Sida 3 av 3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Spela roll om man har ägt en själv eller inte. Man kan knappast dra slutsatser utifrån en eller ett par bilar.
Har man ägt ett par hundra M3:or kan man kanske börja se tendenserna.

Lika dumt som att jag har haft två SAAB 900 och den var inga problem med motorerna på någon av dessa, betyder det alltså att problemen med SAAB är överdrivet?

Visst kan man vara glad över att försäkringen eller garantin står för kalaset, problemet är att det kommer det inte göra när bilen har några år på nacken och passerat 10.000mil och därmed påverkar det i högsta grad andrahandsvärdet.

Personligen tvekar jag på att köpa M3 av två skäl, varav det ena är tveksamma ryktet om motorerna. Blir inte klok på om problemen är överdrivna eller inte.

Lite synd att killen som kallar sig för RS2 inte syns till här på länge, han verkar ha järnkoll på modellen och borde kunna reda ut ett och annat.

Racerbilen: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lars Jakobsson: Jag tycker sällan mycket, överdriver ännu mer sällan. Däremt vet jag en hel del. Det har funnits ett par E46 M3 i omgivningen, alla är sålda, några har svurit att aldrig mer köpa M-prestandabil, några köar för E92 M3. Personligen så tycker jag (om jag för göra det) att E46 M3 var överlägsen sina konkurrenter, i prineip fram till nya RS4 kom. Däremot skulle jag aldrig köpa en bil där garantierna är borta eller där maskinskadeförsäkringen inte gäller. Speciellt inte när 996:orna faktiskt börjar bli riktigt prisvärda.

Men kul att du är nöjda med din begagnade E46:a, trots några år på nacken så är det fortfarande en potent vagn.

Lars Jakobsson
Men visst är det som ni sägre, det varierar väldigt mkt.. Man kan inte dra slutsatser från 1 bil men två av mina polare åker M3 E46 med, och vad jag vet så har det inte varit några problem med dom heller..

Det brukar ju höras mest från dom som är missnöjda.. och inte från dom som är nöjda och aldrig har några problem.

Men när man köper en bil som har en del hästar under huven får man räkna med att det kan kosta lite mer än bara vanlig service o däck.. Det borde inte komma som nån överaskning för nån..

BMW måste ju vara ute o cykla när dom sätter samma motor i Z4M?
Dessutom har just den här motorn fått ett antal priser...skumt?

Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kommer in sent i tråden, men fick besked från vv att det finns
622 stycken M3 E46 i Sverige just nu. Mer än vad marknaden kan tåla om alla skall säljas samtidigt:-)

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.