AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.799

Svårt sälja M3 e46 ?

Sida 1 av 3
AC
97
ACS
M3 -01 AC Schnitzer
M3 Cab -96
M5 -90
Tjena!

Undrar hur pass svårt det ska vara att sälja en M3'a -01 !? Har haft min ute nu i snart 3 veckor!! Men få som hört av sig!! Är det för att det är vintertid som folk inte har lust att köpa en m3? dom väntar kanske hellre till våren?!
Hur ligger du till prismässigt?

AC
97
ACS
M3 -01 AC Schnitzer
M3 Cab -96
M5 -90
Jag har inte satt ut ett pris utan priset "diskuteras" efter att en seriös spekulat tittat/provat bilen!

länkar till annonsen: Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Måste säga att du har en grymt fin M3:a! Är själv sugen på en... Jag tror nog att dom få som står i begrepp att köpa en M3 heller vill ha en som gått mindre, Motorskadeförsäkringen gäller i regel till 8-10000 mil...

Jag resonerar som så, köper jag en M3 som gått ca. 5-6000 mil så kan jag sälja den efter ett par år och då har den fortfarande inte gått över 10000 mil. Torde vara mer eftertraktat...

Men som sagt, grymt snygg bil!

MVH Christofer
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller lite koll på M3e46 och M5e39 för att slå till när rätt bil till rätt pris dyker upp.

Innan jag skulle gå vidare skulle det vara intressant att veta någon form av riktpris. Gärna lite mer allmänn info om bilen i annonsen vore nog bra.

Kan tänka mig att milen avskräcker en del om priset inte är anpassat därefter förstås.
Snygga fälgar men toningen har jag svårare för.

Racerbilen: Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Björn: Var det du som höll koll? =) Länk

MVH Christofer
AC
97
ACS
M3 -01 AC Schnitzer
M3 Cab -96
M5 -90
crille82: Man tackar så mkt :) jaa, håller me dig på mil punkten, tänkte precis likadant.Men när jag såg denna och efter provkörninen var jag fast ;)

BjörnB: Självklart anpassar jag priset efter milen, Men sen så är bilen AC Schnitzer utrustad för många slantar :) Men ja, jag får väl lista att utrustning då, hade själv tänkt mig runt 265.000 för bilen! Borde den väl vara värd?!
Full utrustad, med svart nappa skin.
AC
97
ACS
M3 -01 AC Schnitzer
M3 Cab -96
M5 -90
Om man läser vad folk skriver/tycker på Länk så tycker många verkligen om den :-) Så varför ringer så få : o)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det gäller att verkligen hitta rätt köpare som uppskattar alla schitzer prylarna och är beredd att betala för dem, tror säkert att de kostat en nätt summa.

Lite knepig årstid kan göra det hela lite svårare.

Racerbilen: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Svår årstid och lite turbulens på begmarknaden tycker jag mig ha märkt, speciellt i storstäderna. En E46 M3 bör därför inte vara allt för enkel att bli av med. Håller på att säljer en S80 T6 som finns inom familjen, och alla andra Volvos jag haft att göra med har bara varit inne och vänt hos mig, så har ingen hört av sig angående T6:an på snart 3 veckor.

Små, nya, snåla bilar går åt nu. Liksom sk "miljöbilar". Stora, tunga bilar med stora motorer går trögt. Även om E46 M3 är en sådan så är den ändå dyr i drift, och det finns många till salu. Och det är "vinter" :)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
ACS: Antar att du inte vill byta in en 530 iAM eller? Skulle ev. kunna tänka mig att byta in min pga att det är som det är att sälja privat...

MVH Christofer
AC
97
ACS
M3 -01 AC Schnitzer
M3 Cab -96
M5 -90
acey: Ja, jag får väl vänta och se vad som händer :) Hoppas den blir såld snarast iaf, för vill köpa ett nytt objekt ;)

crille82: Tyvärr inte, eftersom jag är ute efter ett helt annat bilmärke denna gången ;) Kan säga att de börjar på P och slutar på E ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Björn: Var det du som höll koll? =) "

Chrille, haha, LITE koll skrev jag. Jag kände allt igen bilen till utseendet men hade inte memorerat in annonsen. Förmodligen därför att det inte är rätt bil för just mig.

Jag söker mer en originalbil med relativt få mil och hygglig utrustning för max 240-250'.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja, BMW, Audi och Porsche är det som gäller =p

MVH Christofer
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

ACS: Ja den är riktigt fin din M3 ACS. har sett den ett antal gånger här i Hbg och även när du stod med en stund i Club E36 monter på Vallåkra -05. Jag har ju numera AC Schnitzers motsvarighet i 330 versionen... 330Ci ACS3 Länk . Hade jag inte köpt den i våras hade jag VERKLIGEN varit intresserad av din idag. Den är HELRÄTT. Hade varit kul att se den på nära håll igen.

Jag letade en speciell och smått unik bil med stor motor (minst 330) och föll då för den jag har nu. Ville absolut inte ha en standard 330 eller M3 som "alla andra" kör med. MEN det som talar negativt för din bil som jag ser det är helt klart de relativt höga milen. Sen tror jag att den oxå vänder sig till en köpare som ska uppskatta vad det verkligen är för en bil och att det inte "bara" är en vanlig M3.

Lycka till med försäljningen / Mvh Mr Schnitzer ;)

Det verkar riktigt svårt att sälja M3 E46 och få bra betalt, många väntar på ett rejält prisras verkar det som och naturligtvis är det ju också årstiden som gör det mer svårsålt.
Jag har haft min M3 E46 ute på annons 2-3 månader i höst och massor med svar men bara oseriösa bilförmedlare och konstiga byten.
Min är dock helt original men i entusiastskick och aldrig vinterkörd o.s.v så till åren sätter jag ut den igen eller åker en sommar till kanske.
Min har rullat 9000 mil och det tycker vissa är mycket t.o.m.
Lycka till.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Hade min ute många veckor utan resultat nu i höst.... men ville verkligen bli av med den för ett nyköp...sluta med att jag bytte in den...fick 225. Bilen var jättefin all utrustning utom smg...9000mil.
Så kan bara instämma om att det är skitsvårt att bli av med en m3:a den här årstiden...
Höll på o bli galen av alla förståsigpåare som menade att dom snart kommer kosta 180 papp o sv....
AC
97
ACS
M3 -01 AC Schnitzer
M3 Cab -96
M5 -90
Jimmyboy: Det var ju riktigt kul och läsa att du tyckte om min bil :) Och det är precis som du säger, Jag måste hitta en köpare som vill ha en M3'a som inte är original utan nån som gillar AC Schnitzer, Men jag får väl se hur de blir :) Får väl byta in den annars :(
Verkar vara kinkigt med fullt normala miltal för årsmodellen. 9000mil på en fem år gammal bil är snarare i under kant. Visserligen är M3 ingen typisk vinterbil, men iallafall. Just intresset av "lågt" miltal är en av de faktorer att många BMWmodeller numera kan användas som bojsänke bildlikgt talat ur värdeminskningsperspektiv. Mycket intressant att höra inbytespriset. Det ger sannolikt en bra fingervisning om ett pris privat. Hur mycket SCHnitzer modifieringen är värd har jag ingen koll på. Lycka till med försäljningen av din speciella bil!

Jag återkommer med pris efter försäljning av min bil, jag brukar få mer för mina bilar då de oftast är mycket finare än genomsnittet.
Jag är pedant och jobbar med rekond :-)
Har även kollat här ibland med de som ger sig in i värderingar och det brukar inte stämma speciellt bra.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Kollade min bil på bilpriser.se: 301200:- hos handlare och mellan 268000:- - 283000:- privat, låter ganska högt det tycker jag.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.