AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
755

Byte tändspole/ar

jo
8
johnie-k
520i - 91
Hej!

Har en E34, 520i, från 1991 som behöver ny(a) tändspolar. Lämnade in bilen för service förra veckan och fick beskedet att den inte går på alla cylindrar eftersom 2 tändspolar behöver bytas, men dom hade inga på lager. Så jag undrar om det är något jag själv kan byta, och isåfall, hur tar man reda på vilka som behöver bytas. Ringde till min verkstad idag men han kom inte ihåg vilka det var.

mvh,

John
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Prova genom att koppla bort en i taget så märker du vilka som är trasiga dvs när du kopplar bort de två som lagt av så lär det inte märkas ngn skillnag jämfört med hur den går nu , men går den verkligen bara på fyra cylindrar? den måste ju gå grymt dåligt och detta måste du ju ha märkt av redan innan du lämnade den på service?
jo
8
johnie-k
520i - 91
Njae, den gick jättebra i oktober. Märkte att den vibrerade lite i vissa hastigheter men trodde att det berodde på sommardäcken som en balansvikt hade lossnat på i tidigare. Sen den 15:e nov när jag åkte hem från jobbet så började det med att tomgången var lägre än normalt och sen när jag kom över ca 2500 varv så började den vibrera kraftigt och vid 110 var det riktigt otäckt. Då bokade jag tid och 9 dagar senare var den inne på verkstaden.

Ska jobba med den nu på fredag så tack för hjälpen :)

/john
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.