|
|
|
|---|---|
|
Hej kom hem idag efter att ha kört 2,5 mil motorväg 120 km/h parkerar på vägen känner jag att det börjar lukta lite konstigt tänker inte mera på det och parkerar hemma...då lyser infodisplayen OLESTAND MOTOR. Jag öppnar ut huven och ut kommer det blåaktig rök nånstans ifrån och luktar illa men oljelampan lyser inte och har aldrig gjort och bilen har funkat hur bra som helst hela dagen kan det vara någon fara och vad kan det vara?? bilen startar och går som det ska...men OILSERVICE har lyst ett tag..kollade oljestickan och vatten men det var inte grått alltså inte topppackningen... | |
Paap Reeder |
... hm! Om oljekylaren gett upp - ser att det handlar om en -88:a och med tanke på hur min oljekyl till M535:an såg ut förra sommaren ... - så kan det vara så att att den läcker litet olja som träffa byxrören. Vill inte skrämmas men kan vara EN teori. Sedan har vi oljetrycksgivarkontakten bak på toppen. Kör en seriös motortvätt och leta vart läckaget sitter. MVH /// Paap R |
|
okej ska jag göra men var sitter oljekylen då? kan man se den utan att issa bilen?//mvh freddde |
|
| Om bilen har oljekylare(min har inte det) så sitter den under kylaren. | |
|
okej ringde till Kneippbadens som är en bmw verkstad dom sade att den har oljekylare och den kostar 2575 kr ny från tyskland..fördelen med en svensksåld är att dom får ju fram all historia om bilen |
|
|
har nu varit ute och kollat vad jag kan se är att det läcker olja under insuget men bilen har inte gått varm och vattnet är inte grått och inte oljan heller? på "förarsidan av bilen" läcker olja inte på andra och som sagt bara i bakkant så undrar vad det kan vara=? |
|
|
ringde till BJ bilservice i GBG och fick råd det visade sig vara oljetryckskontakten under expansionskärlet a 75 kr på mekonomen..konstig bil det här..hehe |
|
Paap Reeder |
... ja rätt! På E32 / M30 sitter inte oljetrycket i toppen utan den sitter där det läckte på din. Nu är det bara frid och fröjd. MVH /// Paap R |
|
ja visst är det så..men nu stundar en försäljning runt hörnet ngn sugen? |
|
|
Den varna för låg oljeniv på tyska, dra upp skickan och kolla! Oljenivån påverkar inte oljetrycket så länge det finns olja kvar, när den är slut tänds lampan men då är också motorn redan slut. Fyll på olja eller byt olja + filter om det var ett tag sedan. M30 motorn mår riktigt dåligt av slarv med oljebyten. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.