|
|
|
|---|---|
viobebe |
Hej vill ej göra någon upprörd,för några år sedan så var min vän med i gsi-klubben och de hade en banträff tillsammans med BMW-sport club, tror det var Mantorp det var på.Han berättade att en Kadett GSI-16V och en M3 E30 Sprt evo drog ett antal gånger,och varje gång drog Kadetten ifrån hur lätt som helst.Kadetten var bara utrustad med Lexmaul insug och sportavgas.M3:an var röd med 18 Schnitzer split.Är väldigt nyfiken om någon här på forumet var där eller har hört något om detta.Samt om detta stämmer.För en M3 Sport Evo går ruskigt bra. |
|
En STANDARD Kadett GSI 16v lyckades prestera 0-100 på 8,3sek enl. Teknikens Värld.(150hk) På Evo M3 tror jag testvärdet blev 6,9sek.(238hk) 18tummarna hämmade nog Evo'n ganska mycket... Vet dock ej hur mycket extra hk Kadetten har med trimmet... Mvh Janne. |
|
|
Vill inte göra nån upprörd men jag anser att såna här jämförelser inte ger nånting. Så Kadetten drog M3an, än sen. Killen hade väl glömt att sätta på tändkablarna på 2 av stiften. Världen går inte under :-) /Anders c |
|
Steffe |
Vill först understryka det Anders C skriver. För det andra har jag åkt på i stort sett alla träffar i bmwsc sedan -95. Och min veterligt har detta inte inträffat. Har åkt mycket M3 e36 mot Evon, och då har man det svettigt att hinna med.... En race kadett, visst. Annars inte en chans. |
|
Steffe borde ha koll på detta. Personligen åkte jag ifrån en 8v Kadett på ca 135hk utrustad med Bilstein, bur och slicks med min std 318 -86:a. Berodde det på att jag hade bättre bil? Var jag så pass mkt bättre/snabbare pilot? Var han mindre riskbenägen och höll därmed igen? Funkade hans bil inte som den skulle? I ngt av ovanstående påstående tror jag man kan finna en del av sanningen. Mao, ska man jämföra bör det ske med samma pilot och samma dag. För att sedan jämföra tiderna. Men visst är det förbaskat kul när David slår Goliat. =) Jag hade skoj iaf... AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
AL, det du skrev är det bästa någon har skrivit på länge. Mr C |
|
|
=) Mr C! Jag lapar i mig så gott jag kan! Bugar mig djupt! AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| Heisann! Jeg lurer bare på en ting.........Har jeg noe å stille opp med mot en kadett gsi 2.0 8v???(har 323i 84 mod) | |
|
Om man förutsätter att ni är jämnsnabba piloter i båda bilarna vinner du både avseende effekt och kördynamik. Så visst, kan du bara ratta och din bil är något sädär i ordning så ska du åka fortare! AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.