|
|
|
|---|---|
| E90/E91 har ni monterat så ni kan styra "mp3spelare"från ratten?hur funkar det är det värt pengarna (kostar ungefär 2tkr) alla svar tages tacksamt emot ,funderar nämligen sätta in detta lokalt när bilen anländer/berra | |
|
Är det aux-uttaget eller iPod-utag du pratar om? Aux-uttaget ger ju ingen funktion att styra, utan gör bara att du kan få in externt ljud i stereon. Men det funkar bra, förutom att man får "lyfta på locket" för att byta låt... |
|
| vad är aux uttaget till för igentligen ,jag trodde man utgick från det till att fixa så man kunde ha en ipod eller motsv.för att spela upp musik i befintliga radion och att kunna sköta det från knapparna från ratten! han var lite dålig på att förklara 8försäljaren2 sa att det kostar ca 2tkr för att kunna få denna funktion/hälsn.berra | |
BadaBing |
Jag skulle prova att spela upp en låt på en iPod med detta monterat INNAN beställning. Jag är inte imponerad av AUX uttaget dessvärre..taskig ljudvolym och kvalitet tycker jag. Sen som skrivet ovan, det är inte enkelt att byta låt, sepciellt inte i mörker... |
|
bingoberra, Aux-uttaget är precis som noren skriver en ingång för externt ljud, inget annat. Du pluggar till exempel in en kabel med 3,5 mm phonokontakt, hane (samma kontakt som normalt sitter på hörlurar till mp3-spelare) i båda ändar, mellan hörlursuttaget i mp3-spelaren och auxingången i armstödet. Vips har du ljud till stereon, men du måste byta/välja låt osv från mp3-spelaren. Skillnaden är att du med iPOD-interfacet kan använda bilstereons kontroller för att byta/välja låt, precis som om du hade satt in en CD-skiva i stereon. Dessutom laddas iPOD:en upp när du har den inpluggad, vilket den inte gör om du använder aux-ingången. Aux-ingången bryr sig inte om vilken mp3-spelare du sätter dit, medan iPOD-interfacet kräver en iPOD (generation 3, iPOD nano eller iPOD mini) för att det ska fungera. Du hittar mer info på BMWs hemsida. /ElakaKatten |
|
| det var uttömmande infovarför kan inte försäljaren detta när man frågar/tack elaka katten /berra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.