|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte montera mätare för oljetryck, oljetempratur och möjligen bränsle-luftblandning eller ampere. Är det någon som har tips på vart jag lättast kopplar in dessa på en m50b20 -92? Jag har ingen aning om vart jag ska sätta oljetempen, lr om jag måste borra ett hål i tråget å sätta givaren där.. Tacksam för svar. -- DTM system och rak 6a ;) | |
|
Fick höra igår att man kan sätta ett tkors vid oljetryckskontakten för att montera oljetempen, men kan ja de räcker väl inte med ertt t-kors om ja ska både ha för tryck och temp? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Det råder inget tvivel om att folk här vet hur man ska göra, dock taskigt med svar, beror nog mest på att det är krångligt att förklara och i sanningens namn verkar du inte ha alltför stor koll på läget, vilket också kan påverka att folk inte svarar. Men här är något liknande iaf. Det borde/bruka följa med kontakter man kan/ska använda på motorerna. Jag själv skall ha oljetemp.. jag har dock löst det lite smidigare. 1) M3 mätarhus (den har ju oljetemp i mätarhuset ist för soppa förbr.) 2) Sätter dit oljefilterhuset från m3 motorn och använder original oljetemp givare. Skulle jag vilja ha tryck skulle jag använda bifogad kontakt och sätta t-kors i blocket, är så man brukar göra med mätarna (beroende på vad du köpt). Angående ampere etc så följer det ju garanterat med en manual. Om du inte har fått med manualer, inga kontakter eller liknande, vart har du köpt mätarna då? ÖB? :) |
|
|
Hehe nja inte har jag så stor koll, första gången jag ska installera såna mätare på BMWn. Skrev lite luddigt kanske men det gäller Realcars Blackpanel oljetryck, oljetemp och bränsle/luftblandning. Följer ju med givare osv men jag har inte fått hem mätarna än och därför inte kunnat se någon beskrivning. Men oljetrycket går ju montera på oljetryckskontakten, men kan jag även ha ett t-kors där för oljetempen? Eller ska jag borra nytt i tråget? Bränsle/luftblandningen måste ju monteras i insuget och jag vet inte hur givaren ser ut eller hur jag ska montera den så den fungerar bäst. Hoppas någon kan tipsa =) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.