|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kikar lite grann på fälgar till min bmw E36 cab -94. Passar 18 tums fälgar som är 7,5 breda med ET 40? Hur pass låg profil bör jag ha på däcken för att det inte ska ta i hjulhusen? Jag vill inte ha spacerplattor. Om man till och med vill ha 8" breda blir det problem då?? Visa gärna bilder på Era bilar med 18 tummare! MVH Staffan Lindberg Bmw cab is the shit! | |
|
Med det ET-måttet som du anger så ska det gå fint med både 7" eller 8" bred 18" fälg. Om du inte ska ha extremt breda däck vill säga eller har en grym sänkning på bilen. Men tex. 225/40-18" fram och 235-255/40-35-18" bak går utmärkt om du som sagt inte har bilen toksänkt. På min fd. 328 hade jag 18", 8,5" breda med ET35. Och det tog i skärmarna bak med den sänkning som jag hade pga. av att fälgen/däcket kom för långt ut. Se bilder längst ner här... Länk Mvh Jimmy |
|
|
ok, det är en liten sänkning på från fabrik tror jag eftersom jag har m-paketet. Dom var grymt feta dom där! Vad är det för fälgar på första bilen (den nyare)? varför har man olika däckstorlek bak än man har fram? det är ju samma storlek på fälgarna..? MVH Staffan Bmw cab is the shit! |
|
|
Olika dimensioner handlar om vilken bredd man vill ha fram respektive bak. Ser ju lite fetare ut med breda däck, för breda i fram kan dock bli jobbigt att köra med. Min Cabrio Länk |
|
|
Min fd. E36 hade 18" OZ kopior vid namn Paron. Min nuvarande E46 har 18" Breyton Magic Splittfälgar. Anledningen till bredare däck bak är att det dels ser fetare ut men oxå att du får en mindre spårig bil. Så det är lite upp till dig vad du vill ha och vad din plånbok tillåter. Bredare däck är ju naturligtvis dyrare. Så vill du köra på detta så rekomenderar jag isf. 225/40-18" fram och 255/35-18" bak, på en fälgar med ET40. Dock kan det komma att se konstigt ut med 255 i bredd på en 8" bred fälg. Hör med din däck och fälg handlare ang. detta. Det kan nämligen komma att se "bulligt" ut med så breda däck och så pass "smal" fälg. Ett mer ekonomiskt tips är att köra med 225/40-18" runt om och då har du oxå möjligheten att skifta fram och bak efterhand som däcken slits. Mvh Jimmy |
|
|
ok! tack så jättemycket för svaren! MVH Staffan Bmw cab is the shit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.