|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp med att justera upp huven lite så att den ligger i fas med framskärmen, det gäller den bit av huven som ligger vid det vänstra fästet om du står framaför bilen.. Länk Mvh Danne ************ Tennisbilen | |
| Lägga shims mellan den infästningen kanske? | |
| Se nr3 "Spacer" i din länk. | |
|
Tack för tipset, du menar att jag border lägga en extra sådan för att få upp huven lite? Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
|
Borde det inte finnas ngn skruv man kan justera detta med? Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
| Nej det finns ingen skruv utan bricka nr3 finns i olika tjocklek för att man skall få till rätt passning , det borde gå bra även med vanliga brickor också. | |
|
Grejjade med detta i helgen då jag bytte huv på min bil.....det sitter en skruv i bakkant på gånggärnet som man kan skruva på för att få upp (eller om det var ner), det är stopp läget för gånggärnet ivarjefall hur långt det ska gå ner.. Sitter mellan siffran 2 och 7 på din bild. Dom huvarna som jag har skruvat utav så har det även alltid funnits en "spacer" som är nr 3 på din bild emellan gånggärnet och huven. |
|
|
Har kollat lite... När det spacers så har jag olika tjocklekar på vänster och höger sida...? Borde det inte vara samma? om man tittar på sprängskissen så finns det 3st olika tjocklekar Länk Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.