AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.232

Hurpass BMW-skadade är ni?

Sida 4 av 5
Visa användare
234
Morgan Hasselkvist
B10 V8 #041 2001
AlpinaCS #002
Kraftwerk: Alpina B7s finns inte i E-28 karossen, endast i E12 och E24 karossen.

Mvh Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
Visa användare
153
hogan
BMW 530 XD Touring M-sport -14 (Frozen Blue Metallic)
Frifart - jo - det kan så vara att många dreglar över M5 - men det är inte sunt att göra det så kort tid efter man faktiskt har köpt en rätt så skaplig bil själv. F-n också..... :-)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jaså minsann...!

Då har jag blivit felinformerad av säljaren, men det gör inget, för bilen är ändå skrotad nu...buhu :-( Förutom frontskadan, var bilen jättefin, men tyvärr hann f-bolaget skrota ut den....finns ju inte så vansinnigt många fina kvar, o det gör litet ont, för den här bilen hade absolut gått att rädda :-(

Tack för infon iaf!

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
hogan: Har du hört uttrycket "det var bättre förr"? :)
Själv är jag svag för snikbilar och skulle vara mycket glad över en 630CS med fönstervevar, det vore grejjer :)
KRAFTWERK: Jag håller med om att 720iA låter lockande, visste inte att den fanns... coolt! En sådan i mint condition med 8000 mil på mätaren, det vore något He He!
Drömbumsar är annars: e28 M5, M635 CSi, e12 och e24 B7 + B7S samt eventuellt B10BiTurbo.

Och nej, jag anser mig inte särskilt skadad, att surfa in här 5 ggr+ om dagen på arbetstid är väl fullt normalt, eller...?

Och nej... jag glor ALDRIG på reg. skyltar och varenda e28 jag ser...:)

Förresten! Är det någon som har ett fint emblem till 80-tals vxlknopp, 5 växlar)? Jag köpte en tokfin skinnknopp häromdagen, men den har M-emblem.

mvh Fredrik
em
538
emilsson
i4 M50 -22
surfa här på arbetstid är fullt normal, 5 ggr om dagen är nog i underkant om man ska var normal.... tror jag. :)

Jag är rätt BMW skadad, men inte så där så att jag bara kan tänka mig att åka BMW, skulle utan problem tacka ja till en ferrari 430 F1 eller 599gtb eller dylikt om någon skulle kasta en efter mig.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
emilsson, att tacka ja till ferrari 430F1 eller 599gtb lär INGEN göra oavsett vad de gillar för bilar. Om inte annat får man väl se till att hyra/köpa/skaffa garage så man kan ställa in en sådan i omman nu föredrar att köra BMW. För att tvingas bruka en sådan bil året runt gör nog INGEN, iallafall inte i Sverige.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Morgan Hasselkvist. Är du säker på det? I så fall sprider autopower osanningar! Länk

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Davve: e28 B7 Turbo har tillverkats, dock inte e28 B7S Turbo.

mvh Fredrik
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag var BMW-skadad tills jag skaffade mig nyligen en liten sommarbil i form av en SLK 230 kompressor. Ibland är faktiskt gräset "lite" grönare på andra sidan. :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jag har talat med några vänner ang. S-utförandet, o vad jag hört, så var det upp till beställaren av bilen, huruvida man ville ha detta till E28:an! Kan det stämma? Exakt var på bilen?/motorn?/styrboxen? kan jag se om det är S eller inte? Går det alls att se?

Tacksam för svar :-)

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Måste tillägga att jag är PowerUser medlem nr: 525!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Visa användare
234
Morgan Hasselkvist
B10 V8 #041 2001
AlpinaCS #002
Tidiga e12 och e24 B7 hade 3 liters motorer när de sedan fick 3.5 liters maskinen så döptes den till B7S och den har även en annan insprutning har jag för mig.

Alla e28 B7 har 3.5 liters maskinen, ställbart laddtryck i kupén var option

Mvh Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Aha! Då klarnar det! Den vagn jag slaktat har ställbart laddtryck från kupén!

Varför kallar man den testkörda Alpinan här på Autopower för en S då? Bara för det ställbara laddtrycket eller? Kan det vara så att det är en S i alla fall? Eller????

Visa användare
234
Morgan Hasselkvist
B10 V8 #041 2001
AlpinaCS #002
Enligt Alpina så finns det ingen E28 B7S endast B7, det kan vara ett missförstånd att det är en S bara för det är ställbart laddtryck.
Men som sagt så är det bara ett tillval som så mycket annat t.ex skinn.

Mvh Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jo, det klart...så måste det vara. BTW, Ju mer man pular med grejjorna, desto mer sugen blir man på en frisk Alpinavagn....Hur skall detta sluta månntro ;-) Nu har jag ju i dagsläget inte råd med någon B7 i det skick jag skulle vilja ha den, men kanske en "vanlig" trevlig B10 3.5 :-) Den anser jag vara en perfekt kombination av entusiastvagn o "vardagsbil"!

Mvh
Anders

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jesus H. Christ, vad denna diskussion har halkat ur "topic"...

I går hade jag privilegiet att få tvätta en M5E28....hoho! Det var en trevlig samling bilar i utomordentligt skick i garaget: E23 -83, E24 -84 o E28 -88 (och litet skamset i hörnet, en E34 518iExec...-96) på parad. Garagegrannarna sneglade nervöst mot våra kriminellt vackra vagnar medan de försynt backade in sina Hujjundajjer o Volvosar i respektive bås för att sedan snabbt rafsa ihop matkassarna o försvinna ut genom porten :-)

Sov gott!

/Anders

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
KRAFTWERK, inget dåligt garage du har tillgång till :-) Inte så konstigt att garagegrannarna sneglade, annars vore de ju skadade!

Jag har nog berättat hur BMW skadad jag är men efter många års slit misstänker jag att en släkting har trillat dit i träsket också. Min morbror köpte en fullutrustad BMW 545 för något år sedan, som han uttryckte lite diskret att bilen är ganska bra faktiskt. Saken är den att han har under alla år kört och ägt volvo samt någon enstaka Aero Saab. Misstänker här att han inte vill sticka ut för mycket samt vara "politiskt korrekt", vilket oerhört många faktiskt lever efter trots att de vill någonting annat.

I vilket fall som helst så råkade de stå en helt ny bil till utanför hans hus nu i helgen, tydligen ansåg han sig behöva en ny 530xi touring också. Rätt kul så nu står det 2 silverfärgade E60 utanför. Bilen är oerhört tyst och stabil, motorn gör sig bra i den och skjuter på riktigt bra, (det är väl 265hk numera?).

Det är rätt kul för bilen är en liten gåva till hans fru som helatiden har velat köra Volvo in i det sista. Hon fick nyligen (sin 74e Volvo typ) V50 som hon gillade, men som alltså bara fick tjänstgöra några ynka månader, tills den nya 530in numera kommer att ta över.

Egentligen tycker jag 530 är en bättre bil i Stockholm än 545, men det är klart vad ska man med 4-hjulsdrift till (eller v8) i innerstaden? Men det är klart det kan ju komma till användning när de ska till lantstället, är väl 2km grusväg vill jag minnas som kan vara lite hal ibland.

Hur som helst är det roligt att hjälpa andra och påverka dem till det bättre, hehe vi får se om jag snart kommer att få se min morbror härinne också, man vet aldrig.
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Satt på dass här om dagen och stirrade ner i kalsongerna på lappen där bak och konstaterade att jag har M-kalsonger.....ja vet de e sjukt! ;)

Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
de1ta: det där tar priset!!! Motorsport-kalsonger, he he...

Jag blir bara mer och mer BMW-skadad...
Letar efter en ny "vardagsbil", först letade jag enbart efter V***o och V********n av lite nyare årsmodell, nu letar man efter BMW:s i samma prisklass med motiveringen: "OK, de är visserligen några år äldre men de kostar ju lika mycket".

Skärmsläckaren visar bilder ur mappen som innehåller BMW-bilder...
(Det har den gjort sedan jag köpte datorn)

Kommer jag hem efter en bilträff så brukar kameran vara full av... ja gissa...
Har "missat" alla andra byggen.

Hänger på Autopower för mycket...

_____Vraum!_____
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
740, 850 e inte det V***o undrar försynt Forry som snabbt loggar ur från denna diskussion o slår på brandväggen... asg :-D

Ha de gott

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.