|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Kraftwerk, hehe du har alltid de mest udda ovanorna :-) Jag lider nog mest av tanken på om allt som har med BMW att göra är uttjatat och man inte kan diskutera något nytt, då fallerar världen. Jag måste helatiden komma på något nytt att diskutera som inte har diskuterats förut (ofta klarar jag det inte märker jag då en likanade tråd redan finns). Utlfantomno1; Det är redan utagerat sedan 5 inlägg sedan! Är det många som tänker på det där speciella BMW ljudet som bara en BMW kan avge i farter kring 90km/h på 5ans växel?? Jag har det i alla bilarna, det uppenbarar sig som ett lågmält vinande, visslande som blir extra tydligt speciellt då man får ge lite extra gas i uppförsbacke för att kunna hålla 90km/h? |
|
|
Davve, inte ett dugg stört, detta har jag funderat över sedan jag lärde mig stava till BMW och dregglade i BMW broschyrer från 80-talet!! Jag vill numera ha en av varje kaross i 100% original superskick, men med största motoralternativet 02, E3, E9, E21, E24, E23, E12, E30, E28, E32, E34 + samtliga av dem som fanns som cabbmodeller och bauer. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
FRIFART! Du glömde M1 E26!! ;-) MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag är inte ett dugg BMW skadad, sitter ju bara här på AP nästan 50% av min fritid!!! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
Helga |
Jag åkte för några dagar sedan i en Volvo 850 -96. Mycket välvårdad med 12.000 mil av en ägare. Visserligen var den utrustad med dubbdäck men vilket jäkla oväsen. Plus allt vindbrus. Komfort = noll. Åk sedan i en E34 från 88-89, oberoende miltal, och blir man inte BMW-skadad då är jag överygad om att man aldrig kan bli det. När färddatorn visar antal kilometer som är kvar att köra på tanken, 525, 528, 530, 540 osv. kan man inte låta bli att koppla detta :-) //Helga |
|
Bortsett från att jag drabbas av APstinens om jag inte besöker sajten på några dagar är jag helt normal och noterar bara lite förstrött mina medbröders/-systrars bilar när de passeras. Mvh Mikael |
|
|
Ja, det där med BMW-modeller man vill ha i garaget, tänker jag också på allt som oftast...Jag vill även ha alla konstiga modeller, som tex. E23 720, 725 o 730S o så förståts E9 2500CSA :-) Helst skulle jag vilja köpa ALLA E28:or, E32:or o E23:or jag ser....men det är ju naturligtvis en utopi...och var skulle jag ha dem? Fylla hela kvarteret? ...vilka parkeringsböter man skulle få...mmmfff!!! Nej, i kväll skall jag dricka Jul-must o fundera på huruvida man skulle kunna leva med prestandan i en 720iA....? ;oD Trevlig helg på Er! /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Blir ju många AP besök på arbetstid då jag för närvarande jobbar med programmering och har naturliga kompilerings/AP pauser i arbetet men idag så upptäckte jag att de forum jag brukar besöka inte ens hann uppdateras mellan mina besök...å då tänkte jag att nu kanske det gått lite för långt med detta beroende:-) Annars så brukar jag i trafiken precis som andra fundera på om det möjligtvis kan vara en annan AP-entusiast där i BMWn. Kul tråd för övrigt! / Micke |
|
kicken |
jah! vad ska man säga?? ..flickvännen som har äran att njuta av bilen mer än mig, uträttade ett antal ärenden häromdagen, när jag fanns på "hemmaplan" jag hörde på den lokala radion att det skulle bli kallare? .. hmm! ..jag ringde tösen och sa "slå en pling" när du är på ingående så blåser jag saltet av bilen direkt,,..OK! ....sedan gick nästa resa i en ren bimmer :-)...efter ett kort samtal till (blev det ytterligare en tvätt) , givetvis i egen tvätthall...sedan slutade det hela med att jag vägrade att ställa in en skitig bil i garaget på kvällen , så det blev ytterligare en tvångstvätt!! ,... är det nu man ska söka hjälp?? kicken |
|
Tittar bara om det är någon speciellt snygg bmw för det finns så enormt många |
|
|
skall en dag i mitt liv köpa en e32 som jag skall restaurera till originalskick, absolut nyskick, även med en E38 och ha dom i garaget, en E38 750IL och en E32 750IL, två symboler för bilismen - Riktigt Många bilder Länk |
|
| Jag älskar BMW så mycke att jag är beredd att bygga om en E23/E32 eller varför inte en 3.0CSi till en säng så jag kan drömma mig bort lika ljuvligt som jag gör på dagen bakom ratten på en BMW. | |
Zeiss! Eller varför inte en säng av en 3.0Csi, och sänghimmel av en E32 kaross!? MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Haha vilka dimensioner denna tråd har uppnått :-) Många verkar sjukare och mer skadade än jag kunde drömma om, vad ska man säga, vad härligt? KRAFTWERK, 720 har jag aldrig hört talas om!, kan den verkligen vara speciellt rolig med 129hk och 172NM på ca1700-1800kg? Jag tänker själv på 732i, har den funnits eller är det bara jag som kommer ihåg fel? Jag vet att en hel del skumma äldre BMW modeller sålts i Sydafrika genom åren. M635forever, just det M1, men den känns så overklig och ouppnåerlig för mig så det är större chans att jag kan få tag på alla de andra jag räknade upp, därför var den inte med på listan, även om jag vill ha den såklart :-) Zeiss, inte ska vi bygga om och förstöra och speciellt inte en 3.0CSi? |
|
|
Frifart: Det är värre än så....Första 720:n hade 122Hk förgasarsnurra...brrr....Alltså, samma snurra som E12/E21 320/520-six hade, som den hette i bla. England. 732iA är ju egentligen den bil jag har! Den hette endast 735iA i Sverige o kanske nån mer stans i världen...I Tyskland hette de 732 ända tills 3430cc maskinen stoppades i. 733 är en äldre variant, med gamla sprutet, medan 732 har samma konfiguration på sprut o växellåda som de kommande 735 fick. Jag kanske skulle ta o montera på rätt emblem på min kärra....;-) /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Heh ja det vore något, men rätt ska vara rätt! Då stämnde det med 732 alltså, vad bra mitt minne sviker mig inte. För hösten 1985 kunde jag ligga raklång i baksätet på en sådan. Den bilen var helt ny hos BMW i Nyköping (Rylanders). |
|
|
Hehe...Alpina är ju kul oxå...I dag har jag gjort ett, vad man kan kalla för fynd...Jag har rensat en E28 Alpina B7S på det mesta av godsakerna, så nu kanske det finns litet delar tillsalu för hugade spekulanter...;-) Eller så skruvas de på min E23:a...eller??? Jag har inte bestämt mig...ambivalens... /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Stod utanför kontoret en stund idag på eftermiddagen då jag ser en person kliva ur en BMW M5 (E39) och står alltså och får ha-begär!! Jag har haft min E61 i 7 veckor och står och dreglar över en 3-5 år gammal M5 och funderar vad jag kan få i inbyte. Sanslöst. | |
|
När BMW-sjukan blivit så korrumperad att jag är tvungen att kliva över till Alpina för att känna på det så blir det helt sonika efter 15 mil att samtliga BMW i min närhet skall bytas ut mot Alpina! Varför då? Jo för annars kommer jag inte att få ha den ifred!! Mvh Asken |
|
|
hogan, det är väl inte konstigt att du dreglar över en 3-5år gammal M5a? det gör väl de flesta med lite vett i skallen :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.