AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.108

Blir galen, får inte mina prylar jag beställt

Decibel
Får man svära? :)
Vet inte om denna tråd ligger rätt, men det handlar om 7-serien då de tär till den jag beställt prylar ;)

Har beställt pryla ifrån lokala bmw-handlaren i omgångar nu, första ordern i juni, den gick smidigt, sen har jag fyllt på med prylar sedan i augusti, INTE ett ljud.
Var in där i torsdags, nähä, inte några prylar har kommit.

Har ringt närliggande bmw-handlare men dom hänvisar till vår lokala då dom inte kan skicka o så, dom säger att prylarna inte direkt är några svårigheter att få fram.

Någon som har tips om handlare som kan skicka prylar? eller någon vänlig själ här som kan shoppa åt mig och skicka? Självklart får du en slant för besväret.
Decibel
På deras hemsida och i telefon säger dom
"" Reservdelar öppet måndag-fredag 07-17 ""

Nu är det måndag, ringde för en minut sedan, möttes bara av.. våra öppettider är... tack för samtalet.. *klick*

Det är kundbemötande de...

*sliter håret*
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jag beställde en nyckel till fjärrkontrollen till min E32. Efter 1.5 vecka fick jag svaret att det tar längre tid än så, det är semester i Tyskland. Efter kanske 5 veckor träffade jag en annan anställd som sa att något måste ha blivit fel, så lång tid ska det inte ta. En dryg vecka senare kom den lilla metallbiten fram.

Om dina grejer är sådant som lagerhålls i Sverige är det ju konstigt om de inte kan få fram det omgående. Inte ens från Tyskland ska det ju inte ta månader att skicka något.

Paap Reeder
Decibel! ... inte för att det hjälper just dig men för mig funkar det så att jag mejlar in ETK- nummer till Borgs Bil i Vby och kl 0700 dagen efter finns prylarna där.
Skulle de inte finnas i Malmö mejlar resdelsavd mig och då ser jag på kvällen i mejlboxen att det dröjer längre.

Får nog köpa en julskinka åt dom att gnaga på under julen ty det är viktigt att just den biten fungerar.
Håller helt med dig!

... saknar du nått som jag kanske kan ha i ngn låda?

MVH /// Paap R

Decibel
jadu, paap, har du nåt i nån låda är det bara plus :)

Nedan är bmw´s part-nr, vissa prylar bör man iofs köpa nytt.

2st 11311718733
4st 11421738621
2st 07119919979
2st 11611708475
1st 11121725002
1st 11121725003
2st 11611708475
1st 16111179163
1st 16111179164
Paap Reeder
Så där direkt från byxfickan så har jag nog:
- kamdrevsflänsarna
- insexbultarna
- oljerörsbultarna ... tror jag dessutom dom är nya
- spjällpackningarna

Tycker inte att du skall behöva köpa nya kamdrevsflänsar om inte det är uppenbara skador på packboxytorna. skall dy köpa dom så måste du även ha styrstiften 07 11 9 942 161 ty dom är ett "shit" att få bort och ännu värre att få dit på de nya flänsarna.

Nåväl alla dessa delar kan jag från "min" supersnabba BMW- leverantör få fram till 0700 till imorgon bitti ... men då är prylarna ju i Bromma.
Sedan har vi problemet ätt vi får för mycket pinaler när så dina delar kommer.

Jag börjar dock inte rota i mina lådor ännu men om superkris skulle uppstå ...?

Packboxarna till kamdrevsflänsarna 11 14 1 271 415 - 2 st bör du byta ty annars kan det komma in oljedimma på motronic-rotorerna vilket "eldar upp" kontakterna då det bildas litet extra ljusbågar med "oil in the air".

När du lätt kommer åt så bör du passa på att byta o-ringen 11 31 1 702 953 som sitter inne kamkedjesträckaren ty den !"#¤%& brukar alltid läcka och droppa helsyntet ner på AC-pumpen.

MVH /// Paap R

Decibel
Är det 11311718733 du menar med kamdrevsfläns? lyckas inte komma på något annat som passar in på den beskrivningen :)

Iafl, de är sönderkapade, klantarsel no1 drog bultarna i fronten på kammen runda så jag fick kapa plattorna som rotorn sitter på för att få ut gamla kammarna ö.h.t.
På de bättre beg. kammarna fanns det inte ens några adapterplattor what so ever, därav nyköp.

Tack för infon om de övriga jag missat!
Hade nyss ett förtroligt samtal med BMW här i stan och dom lovade guld och gröna skogar att allt skulle anlända onsdag denna vecka, själv är jag skeptisk.
Men kan vänta en dag till då jag väntat några månader ändå :)
Paap Reeder
Jag är en idiot! Kamdrevsfläns är det ju inte utan rotoradapter menar jag.

Helt rätt att lugnt och sakligt påtala att du upptäckt att det finns en vidareutvecklingspotential inom reservdelssegmentet vid nämnda BMW- vstad.
Egentligen menar du: "Nu får ni faen ta er samman pundhuven!"

MVH /// Paap R

kicken
tjenixen! ...jag lyfter tråden lite och sågar vidare på den lokala "bmw handlaren" .. där finner man : för många "hövdingar" ...och på tok får lite indianer..haha! ...

kicken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.