|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har nyligen införskaffat en 735i, min första bmw, och den har en del skavanker som behöver åtgärdas. Naturligtvis saknar den dessutom instruktionsbok. Jag skulle därför uppskatta lite tips och råd om följande saker: Vilken växellåda passar modellen (automat, e32, -88)? Var kan man hitta passande dimljus som inte kostar en förmögenhet? Vad kan min svarta bil tänkas ha för färgkod? Tack på förhand! | |
|
Automatlådan heter 4hp22 Dimljus köper du nog billigast av någon bilskrot eller av någon som ska sälja sin bil i delar. Kolla här på autopower bland delar säljes så brukar man hitta lite då och då. Vad färgen heter står på en etikett som sitter i motorutrymmet på högra innerskärmen brevid fjäderbensfästet om jag inte minns fel. |
|
|
Instruktionsbok finns att köpa som kopia i svart/vitt hos BMW-handlare, eller leta efter en original på skrot eller här på autopowerbörsen. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Instruktionsbok köpte jag på BMW. Kostade 200 ungefär vad jag minns. MEN den finns varken på engelska eller svenska. Så jag tog en tysk. Förstår ingenting... men men. Det är ju coolt med tyska iaf! Om du får tag på en engelsk eller svensk instruktionsbok så berätta det för mig. Då ska jag ta ett snack med BMW för de hävdade att engelska och svenska utgått. Dimljus hittade jag på skroten. Men han sa att det är väldigt sällan dom har dimljus till 7:orna. De är så hårt utsatta för stenskott. I övrigt önskar jag dig lycka till med kokainsläden! Helt underbara bilar. Speciellt på motorväg och landsväg! mvh |
|
|
Intruktionsboken till E23 är för övrigt ett rent nöje att bläddra i. Mycket teknisk information, sprängskisser, förklaringar till hur avgasreningen fungerar o.s.v. Långt ifrån dagens som likaväl kunde vara på en sida där det står: Har du problem eller frågor? Åk till närmsta verkstad... ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Tack för all hjälp! Nu ska det nog bli ordning på gangsteråket =) Meddelar hur det går med instruktionsboken Stavros. |
|
| -Shayla, jag har annars en instruktionsbok till din pärla på eng i PDF-format om du vill ha det, det är ju bara skriva ut den så har du den i svart-vitt iaf. | |
|
Här är en länk till manualen Länk |
|
|
Vänta bara tills du fått korn på Bentleys bok till E32, den kan du ha bredvid sängen om du vill . Lovar att din partner blir avundsjuk. /Mats |
|
| Tack Stefan! En engelsk är bra mycket bättre än ingen alls :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.