AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
609

"klippa" ner motronichärva till m30?!?

se
2
seburg
525TDS -92
har sökt runt men inte hittat något svar, och är ej säker på om jag lagt detta inlägg på rätt ställe, isf får någon som kan flytta det till rätt ställe gärna göra det...

nu till min fråga...

har kommit över en m30b35 motor med låda å härva b-pumpar m.m. från kompisens smällda 735i -89:a

ska lägga ner den i en volvo 242 och undrar ifall någon annan gjort något liknande?

mitt bekymmer är just elen till motorn... jag har kompl. motorhärva på motorn, hela säkringsboxen med kablar in i kupen till mätarhuset... har även härvan som går fram till lampor m.m även E-boxen med styrboxar m.m. har jag.

en del kablar är lätta att se om dom inte behövs, men det finns ju även dom som är lite svårare att veta vad dom gör för nytta...

så om någon "klippt" ner en sådan(eller liknande) härva som sitter inne med lite tips får gärna dela med sig

det är inte viktigt att det ska lira ihop med bilen då elsystemet i den inte e i något vidare bra skick

hade tänkt försöka använda 735:ans tank,temp och varvräknare iaf, resten får lösa sig under resans gång...

mycket tacksam för ev. hjälp...

/Anders
Paap Reeder
... utan att ha tillgång till kompletta elscheman över de båda bilarnas elsystem är det som att framför badrumsspegeln försöka klippa håret i nacken med sax.

Vad jag menar ... omöjligt att svara på.

MVH /// Paap R

Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Här finns några kopplingsscheman som kan hjälpa: Länk

/// Kristian
se
2
seburg
525TDS -92
behöver ju inget schema över 242:an pga, det endast ska kopplas in oljetryck o laddningslampa å det blir antagligen med små lysdioder, å ev. varvräknaren med den tar jag nog å plockar ur bmw huset o "klistrar" in i volvon på något snyggt sätt...

jag får tacka för länken!!

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.