|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jo det är såhär att min bil ger inte riktigt det vrid den ska. Jag misstänker att den inte får tillräckligtmed soppa eller nåt, någon som kan misstänka vad det kan vara för fel? Motorn är en m20b25 | |
|
Kolla kammens skick, många M20-maskiner har nedsliten kam och det brukar ge dessa symptom som trötthet. //Roger BmwCS #5251 |
|
|
okej, tack. Men den sticker ju som fan på höga varv? mvh/Johannes |
|
| De motorerna har en sådan karaktär, de är lite "slöa" på låga varv men vaknar till liv vid ca 3500rpm, beror på att det sitter en ganska vass kamm i dem från början. | |
|
Känns väll inte riktigt sätt att ge uttrycket att M20B25 är slö och vridstark på låga varv, inte en som är i friskskick iallafall. En Frisk motor har inga som helst problem med en omkörning på högsta växel i motorvägsfart exempelvis, däremot så håller jag med om att klippet finns på toppen. Kontrollera ventilspel, kamaxelns skick, motorstyrning i övrigt. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Tack för alla svar! Det känns iaf som att den itne får tillräckligt med soppa och inte riktigt orkar jobba 100% på låga varv. :/ Väldigt tacksam för mer svar. Mvh/johannes |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.