AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.116

försäkring på en m3

Hej jag undrar om någon vet på ett ungefär vad en försäkring ligger på eller hur dyrt det är att äga en bmw m3...
suget efter större motor har blivit alldeles för stor...
jag är 21 år gammal och bor lite utanför Göteborg, tänkte teckna försäkringen på min far som kört skadefritt i alla år...han är 52 år gammal om det hjälper en aning??
tack på förhand!

Besök www.Tyskstuk.se. Sidan för Tyskstukade bilar!
Gå in på försäkringsbolagens hemsida så kan man beräkna priset direkt på nätet på vardagar.

Räkna med en hel del det brukar vara saftiga premier på M3:or.

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

använd sökfunktionen, och sök också på "skenförsäkring" innan du tecknar försäkring på din far. Risken är stor att du inte får så mkt som ett ruttet lingon om det händer bilen ngt och du har den skriven på din far....
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Jag var 23 när jag tecknade min försäkring. Växjö. Halvförsäkring = 777/månaden... Folksam.

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
jaha...låter snopet..inte kul om det händer något då med andra ord

tänkte bara kolla vad det eventuellt skulle kunna kosta då jag är ganska fast besluten om att köpa en M3

så runt 700-900 i månaden i halvförsäkring på ett ungefär??
Folksam har dom bra och billiga försäkringar för en Bmw m3?

tack på förhand!

Omöjligt att säga vad din premie kommer att bli. 700-900kr kanske gäller två individer här på forumet men kan lika gärna bli 1500kr/mån för din del.

Du får helt enkelt ringa runt till ALLA bolag och jämföra deras priser för just DINA villkor. Man får ibland känslan av att F-bolagen går ned på skostorleks nivå när de sätter sina premier :-)

okej...nu har jag fått mig en liten humm av vad det kommer att kosta...skiljer sig ganska stort mellan alla försäkringar som finns att välja på..verkar inte allt för dyrt iallafall...
känns som man får göra några uppoffringar för att få ihop det men å andra sidan har jag altid drömt om en m3...Får sluta snusa till en början=)
trodde faktist det skulle vara bra mycket dyrare...kollar man på min 328 så är försäkringen på 30 000 om året...och då är det helförsäkring...
får se hur jag gör efter vintern...blir nog att sälja 328:an med en tår i ögat
och köpa en m3 som jag antagligen kommer bli mer nöjd med..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.