|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 530 E60-03 relativt ny bil tycker jag, då förväntar man sig inte att skruvar försvinner. Fick varning i displayen loss of oil in steering and suspension system.Lämnade in bilen till förenade bil, efter 14 dagar fick jag den tillbaka. Man fick hämta delar i Tyskland,ett fäste under bilen som håller tryckrör hade lossnat skruvarna till fästet hade försvunnit. Förstår inte hur dom kan försvinna jag kör inte terrängkörning, och mycket sällan på grusvägar.Detta som man på BMW säger är en himla otur kostade mig 6544kr.Så ni som har liknande bilar upp med bilen på en lyft och kolla era fäste så kanske ni slipper samma tråkiga kostnader. Dulle | |
| hade jag aldrig betalat!! nån måtta får det väl vara. | |
| företaget du lämna bilen till, är de en BMW firma eller en bilfrima som säljer BMWs bara? | |
|
Låter som ngt för uppdrag granskning den där prissättningen... Men visst e d märkligt att prylar lossnar... Hur långt hade bilen gått när du köpte den? Hur många ägare? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Förenade Bil är minst sagt en auktoriserad återförsäljare... De hade huvudagenturen för Bmw i Sverige under många år dessutom. Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bilens mätareställning var ca:5000mil vid köptillfället har rullat ca:6000mil nu två ägare innan mig. Firman som jag lämnade bilen till är återförsäljare för BMW såkallad auktoriserad. Så visst blir man besviken. |
|
|
Skulle tro att någon som använt bilen de första 5000 milen sett lite terräng. Det räcker ju med att fästet lossnat lite då, och sedan mer eller mindre vibrerat loss med tiden. Jag har då aldrig hört talas om att sådana delar "ramlar av av sig själva". Någon yttre påverkan har det säkert varit någon gång.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.