|
|
|
|---|---|
|
Hur mkt pallar en drivlina på bmw m5 3,6l Diff och sådant??? Jag har tängt att överladda en del... | |
|
500hk går utan prob, men 600 går nog med, byta koppling och drivaxlar i sviktstål så pallar de mkt, Men sen beror det ju på om du ska ha detta i en m5 med. Men ska du sätta det i nån lättare bil så pallar et det utan problem BMW M5 för life |
|
|
500hk går utan prob, men 600 går nog med, byta koppling och drivaxlar i sviktstål så pallar de mkt, Men sen beror det ju på om du ska ha detta i en m5 med. Men ska du sätta det i nån lättare bil så pallar et det utan problem BMW M5 för life |
|
|
Överladda, med turbo eller? Tänkte själv bygga nåt åt det hållet i vinter. En Alpina biturbo är ju så dyr, men 450 kusar ska man väl kunna skaka fram ur en M5-3,6a? Tänkte att det kan vara bra att byta erfarenheter med någon som tänker göra samma sak......... |
|
|
okej Jag har tängt mej 7-800HK så allt blir jävligt seriöst men jag vet inte??? Tanken är ju att jag ska va klar april 2008... |
|
|
Aha, då räcker det inte med en GT 45á förstår jag. Kul som f*n att köra 402m men jag tänkte ha bilen till vardags också. Har letat efter "recept" och knowhow på nätet men det verkar som alla håller käft när de har fått allt att funka. Eller så är det ingen som fått det att funka :) |
|
|
Finns mängder med överladda S38 motorer... Dom tål mkt, och är tydligen rätt schyssta o fixa med. Finns nog 4st E30 i sverige minst som finns på film som har S38 och är överladdade. En grön E30 med dubbelturbo S38, (varit med i bilsport), denna blåa M3 E30in, den har enkelturbo på S38:an.. Länk Sen har ju widarstrand sitt bygge på 1300hk ur en 3.8 S38... Så frenzy, du kan skaka ur nästan det tredubbla än 450hk.. Hittade nu även en film på den gröne E30in. Länk MvH Tompa |
|
|
M5_olli, får man fråga hur du lyckats med o lägga ut 80 000kr på en epa traktor? Alltså vart kommer dom pengarna ifrån? Och en M5 redan vid 17 år.. och skola, pappa betalar? MvH Mattias |
|
|
Alla har avrått mig från att bygga på 3,8an. Jaha då köper jag väl en M5a till då, en 3,6a istället. Och då får man höra att Widar har 1000 hk i sin 3,8a. Först när han laddade för ännu mer så gav blocket upp. Hm...... Nä, nu funderar jag bara på hur långt standardsprutet räcker. Man får väl sätta i en lambdamätare och prova sig fram. När spräcker man plenumet förresten? 1bar? Aim low - drive slow. |
|
|
Ja du pappa har eget företag. Så ja lägger stort intresse i det. Så ja jobba så fort de hinns. De där med epan var lite väl överdrivet tillslut. Vilket ja ångra stort nu. Óch M5an har vart i min släkt i många år. Så denna har vart min dröm länge, DÅ den är nästintill nyskick, och går som en dröm. Och pappa har aldrig betalat någonting på min m5a. det ända han hjälpte till med var att låna ut 10tusen till mej vid inköp. Men de är avbetalt nu. Så de e många som inte tror detta. men de e faktiskt sant. Så ja känner mej helnöjd att äga en m5 e34.Då ja tkr att denna är den finaste M skapelse som gjorts. men vem vet. Kanske bli nåt annat om ett par år. Men just nu e bara en månad kvar tillss kortet. Fast inte kan man köra med m5an i vinter, då den aldrig vart vinterkörd innan. Så att en sån här underbar bil återstår i sitt fina jag. Håller förövrgit på att renovera lådan nu, byte av synkring på 3an och lite annat. Sen angeleyes, nya skivor och red stuff belägg runt om BMW M5 för life. tycker det är lagom att äga M5 vid 18 år. Ps har jobbat ihop till den sj. |
|
|
Jag har tängt mej något sånt här... 1 x PPF 60mm wastegate 1 x Vevhusvent burk 1 x PT67BB kullagrad tror jag? 2 x 210mm sugande fläktar 1 x S38 turbo kolvar 1 x S38 MLS paket arp o topp packning 6 x Eagle H-stakar eller SMP 1 x S38 ventilfjäderkit 1 x LR100C luftfilter 1 x Intercooler 600x300x100mm 1 x Expansionskärl kylsystem 1 x 19-raders oljekylare 1 x 610x480x75mm griffan vatten kyl 1 x M5 turbogrenrör 1 x PPF 75mm dumpventil 1 x Sachs...765 tryckplatta 1 x BMW 240mm 4-pucks cinter 1 x Aeromotive A1000 "hjärta" suppa pump 1 x Aeromotive 12301 filter 6 x 990cc spidare lågohm 1 x Aeromotive BTR AN10 regulator 1 x Avgasbandage 50mm svart m,m m,m Nu är ju allt från PPF mkt går ju att hitta billigare, om dom inte vill ge BRA paketpris ;) Autronic sm4 eller prospark får se vilket... + massa dyra slangar o bröte :) mappning o sont |
|
Gemini__ |
m5_olli: Ta gärna bilder när du renoverar din låda och släng ut i bloggen el. liknande, alltid intressant att ta del av. Även bilder på kärran din skulle vara skoj att se. Mvh: Thomas |
| Jo ja ska lägga ut bilder på renoveringen och bilen senare. Men måste bara komma underfund med hur man ladda upp bilder. | |
|
OKej =D då förstår jag! MvH Tompa |
|
|
dwarf81, Du får nog kompsänka toppen en del också, såvida inte turbokolvarna är konstruerade så det blir större förbränningsrum (dvs lägre komp)? |
|
|
Gemini_ kolla gärna på så länge Länk där har du min kärra. BMW M5 för life. tycker det är lagom att äga M5 vid 18 år. Ps har jobbat ihop till den sj. |
|
|
Jo det blir en tjockare pakning och givetvis smidda turbo kolvar... Om jag måste får jag ju ta litte iförbräningsrumen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.