|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en MK3 på eBay som i annonsen sades fungera både till BMW, Landrover och Rangerover. Tänkte givetvis att ja då använder dom väl samma navi och mjukvaror men att BMW-loggan ifrån uppstarten antagligen inte fanns. När jag fick hem den och koppla in så får jag sen en grön meny med en fet Landrover-blaffa på och endast 3 knappar på skärmen. Stadskartor, offroadkartor och Inställningar. Förståndligt värdelös i min bil ju, hur kan man som säljaren påstå att detta är något för en BMW-ägare att köpa!? Säljaren svarar ej på mail och jag undrar nu om det möjligtvis på nåt sätt går att byta mjukvara i enheten? Jag har försökt med de vanliga skivorna som man använder för att uppgradera sin navi med men den säger då bara ogiltig skiva. Har provat med både gamla och nya versioner. Har BMW något annat de kan programmera den med? | |
|
Hej! Tala om vilken säljare det var så att andra av oss slipper bli lurade! Och Du har väl gett negativ feed-back? Om säljare sa att den skulle fungera i BMW så är det ju falsk marknadsföring (läs lögn), betalade Du med PayPal så kan Du väl klaga och kanske, genom PayPal, få pengarna tillbaka! |
|
|
Jag ger honom tills imorgon också på sig att svara på mitt mail innan jag går vidare. Jag betalade med paypal. |
|
|
E-bay har ju en tjänst där du kan anmäla om varan som skickades inte motsvarade beskrivningen eller något annat missnöje finns. Säljaren får sedan ett mail från e-bay där uppmanas besvara din reklamation. Om ni inte lyckas lösa ärendet så överlämnas ärendet till e-bay. Exakt hur det sedan fungerar med eventuell återbetalning och sådant är jag inte insatt i. ___ //Ulf |
|
micke35 |
På tyska e-bay säljer dem också mk3 till både bmw och landrover,men där skriver dem om en kodning som måste utföras av bmw.Vad det nu betyder. mvh micke |
|
Ok, detta va inget jag fick någon info om innan köpet. Får väl ringa BMW imorgon och höra om detta är möjligt och isåfall om pris. |
|
|
Ringde förenadebil idag och möttes som vanligt av en ganska stor ignorans och okunnighet. Man behövde absolut koda sin MK3 till bilen för att de skulle fungera när man kört MK2 innan sa en man där. Detta stämmer ju inte alls... Sen kunde han inte garantera att det skulle ens fungera efter han kodat den och provat med deras skivor. Fick dock ett glädjande besked ifrån säljaren att han skulle fixa en ny navi eller pengarna tillbaka så vi får väl se hur de går. |
|
|
"Fixa en ny navi" Låter seriöst, då kanske man får påhälsning i bilen igen inatt för andra gången.. Hoppas verkligen att ni som köper via e-bay mfl kräver original kvitto för det är väl enda sättet för att inte köpa stöldgods, för det tycker alla fall jag att vi inte ska stödja, för nästa gång kanske han är inne i din bil och plockar allt... |
|
|
Han hörde aldrig av sig igen men jag fick pengarna tillbaka på försäkringen hos paypal. Köpte en MK4 av en annan på eBay igår för 4400:- inkl frakt och 2006:2 DVD. Några originalkvitto är inget jag kräver när jag handlar begagnade produkter på nätet. Hur många säljare har det? Om navin suttit original i en bil, då finns de ju inget original köpekvitto på navin. Möjligtvis nybilskvitto men det finns inget som bevisar att den navin du köpt kommer från den bilen. |
|
|
Ravve Menar du att det finns en försäkring hos Paypal som täcker om man blir lurad när man handlar på ebay? Är det en extra option eller ingår den även om man bara är en icke verifierad användare av Paypal? /Pulare |
|
| Vet ej om man måste vara verifierad användare hos paypal men det är iaf inget jag betalade extra för. Att bli verifierad är ju lätt och något jag tycker man bör göra om man handlar en del på nätet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.