|
|
|
|---|---|
| hejsan har tappat bort min service bok o instrukstions bok , så nu när jag ska serva min bmw så har jag inte en anning om vilken olja jag ska använda i växel lådan och till bakaxlen så om någon kan tipsa mej hade det varit jätte snältt ,, bilen i fråga är en 325tic 92:a | |
|
Vadå tic? |
|
|
Växellådsoljan kan du köpa på BMW, ta med dig ren PET-flaska så kan de fylla den, kostade 40kr/l för mig. De vet nog vad du ska ha. Mvh Johan |
|
| vat da fuck is tic? | |
| tic = tubro intercoler | |
| TIC = turbo intercoler | |
| eftermonterat? | |
|
Växellådsoljan ska vara Castrol transmaxx någonting. Kostar 150 spänn litern, går i 1,1 liter olja i den och dem kunde inte alls fylla en petflaska utan skulle bestämt sälja 2 st flaskor olja. 150 spänn för en jälva skit deciliter... Ok med diffen, den tar 1,7 liter och då är 2 flaskor a 1 liter okey och köpa men men.. Det här avser M bilar i västerås. |
|
| åk till en mindre icke auktoriserad verkstad, dom kan nog sälja 1,1liter olja | |
|
ok tack så hemskt mycket för hjälpen , .... ochh ja turbon är eftermonterad |
|
| Cruser: Jo, precis vad jag gjorde... Auktoriserade verkstäder hmpf... | |
| He he, har man turbokonventerat motorn så skiter man väll i serviceboken och allt som står i den!!! | |
|
jo för övrigt men lådan o bakaxlen måste också ha sitt i`l rather rule in heaven , then serva in hell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.