AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
974

M3 kat på 325?

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Tror att min katalysator behöver bytas snart då avgaserna ibland luktar väldigt illa. Det är vid hårdare körning som avgaserna luktar som krut och ruttna ägg.

Så om jag nu ska byta, kan man sätta på en M3 kat? Skulle det då ge någon prestanda ökning? Och försämrar min katalysator prestandan något?
Vart (förutom BMW) kan man köpa nya kattar?
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Dom avgaserna som kommer ut vid hårdbelastning av motorn luktar väldigt illa just för att dom förmodligen inte är speciellt rena. Så är det på alla bilar med kat, men om din kat är på väg att kollapsa vet jag inte. Lättaste sättet är nog att kolla avgasvärdena så att dom stämmer...

who dares wins...
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Vet att det ska lukta lite när man gasar på. Men min luktar VERKLIGEN illa. Dem som åker bakom klagar ibland, kanske bäst o åka till verkstan så får han kolla upp det.
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Ingen som vet ifall m3 katten passar på 325 e36 coupe?

Och annars, vart kan man köpa nya katalysatorer?

// Marcus
M-3
Hej,, Som Uhlmann säger,katten luktar grymt illa vid belastning.. om katten är dålig borde bilen kännas trög och seg,eller skrammla om den..Hej
Fa
227
Falcon
325 -93
Är det inte ett tecken på att katten funkar om det luktar illa om den efter hårdbelstning?
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Grejen är att det räcker med att man gasar på mycket i typ 20-30 sekunder, så luktar den skit. Andra bilar som kör med kanske luktar lite också men långt ifrån hur min luktar.

// Marcus
En katalysator som håller på att ge upp brukar kunna bli att lukta ruttna ägg, sulfit.
Fa
227
Falcon
325 -93
var in på bmw i går och frågade hur mycket lukt som var normalt.(kan tilllägga att min lambda är kass)
dom sade att luktar den RIKTIGT illa så jobbar katten hårt, dvs som i mitt fall trasig lambdasond, motorn förbränner inte allt.
så katten är hel om det luktar illa ett tecken på att den jobbar.
/Peter
Tycker alla BMW luktar stenkol när man drar på, påminner om när man var liten och åkte tåg på High Chaparall....... =)

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.