|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fönsterhissen på passagerarsidan har slutat att fungera. När man trycker på knappen hörs ett klick i dörren men ingenting händer. Fönstret åker inte heller när när man öppnar dörren. Det hände samma sak i somras men då började det funger igen efter en vecka. Någon som haft samma problem och vet var felet ligger? | |
|
Jag har haft liknande problem på min, fönstret ålte inte ner när man tog i handtaget. Det var lite glapp i själva knappen som man kan trycka ner. Ta bort dörrsidan och kolla efter, men söker du på forumet finner du svaret. Det finns trådar. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Har samma problem. Funkar bara ibland men för det mesta klickar det bara. Om jag lossar dörrsidan och sen lossa fönsterhissmotorn litegrann då går den runt om jag trycker på knappen. sen när jag skruvat ihop den brukar det funka några dar. Har provat smörja, och hela mekanismen ser som ny ut men den vill tydligen kärva ändå. Hoppas du löser ditt problem då kanske man kan få nåt tips. | |
| Det verkar som det skulle vara något glapp nånstans eftersom det funkar ibland. Jag ska ta lös dörrsidan under veckslutet och se om jag får det att funka. Meddelar resultatet. | |
| Hejsan! Prova att ta loss stiftkontakten på dörrens elkabel ifrån kaross och spruta på lite kontaktspray så kanske det ordnar sig. | |
| Nu har jag lossat dörrsidan och haft löst alla kontakter jag hittat och smörjat dem men det blev inte bättre. Någon som har någon annan idé? | |
|
mät upp om du får signal till motorn? // MVH Jocke |
|
| På min bil började hissen på passagerarsidan att sluta funka ,sen fortsatte det med takluckan och sen funkade ingenting. tog då hjälp av en kompis som håller på med bilel. han fick fick leta länge och väl men hittade felet till slut, det var en kallödning i relä't som hade släppt. det enda han gjorde var att löda fast den igen och sen dess har det funkat. Miitt rel'ä satt uppe till vänster bakom ratten. Sitter tydligen inte på samma ställe i alla E36;or.Kan det vara värt att kolla? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.