|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som tittat på denna? Synpunkter på pris, utrustning eller övrig info. Länk Tack på förhand! | |
| personligen tycker jag om den färgen väldigt mycket.. priset verkar ju faktist rätt bra emd tanke på vad andra 2.8or kostar... vad gäller utrustning så verkar den bara sakta en viktig sak och det är störtbågar | |
| Ok tack! Går störtbågar eftermontera och isånafall, kostnad? | |
|
Inte på en -97'a men man klarar sig alldeles utmärkt utan. För utseendets skull finns det bågar att montera. /Fredrik |
|
|
Hallå där Fredrik M! Man klarar sig utan problem med både säkerhetsbälten, krockkuddar, störbågar och all annan säkerhetsutrustning, så länge inget händer! Men jag vill inte vara utan något av det. F ö bias, ser bilen bra ut och priset är OK absolut. "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Ett mycket bra pris skulle jag säga, förutsatt att det inte är några konstigheter med den. Även jag gillar färgen. Den har väl antagligen inte sportstolar vilket skulle vara att föredra, men man kan ju inte få allt för det låga priset. Viktigare då att få den underbara 6:an och den finns ju på plats :) Rätt tid på året att köpa cab kort och gott. Z3:an Länk |
|
|
Till Fredik och Gubben jag tänkte precis på det samma som "gubben" svarade ett helt perfekt inlägg såsom jag själv vilja ha gjort inlägget, då jag köpte min bil var just ett av minimikraven att ha just bågar och dubbla airbags men där fick jag göra avkall på pass.airbag så visst man får både ta och ge då man inte köper nytt MVH Uffe/bildock |
|
|
Jaha, då var störtbågemaffian framme igen. Hur många Z3'or som framförts på vettigt sätt på allmän väg har ni sett upp och ned? Hur många dödsolyckor över huvudtaget har ni sett där det är avsaknaden av rullbågar som gjort att det gått riktigt illa? Sitter ni och oroar er hela tiden ni är ute och kör? Hjälp tänk om jag välter, nu kommer det nog en älg, å fyy vad den där långtradaren ser farlig ut. Som motorcyklist sedan 10 år tillbaka har jag varken säkerhetsbälte, störtbågar eller airbag och jag lever fortfarande, tänka sig. Om Gubben, bmw_jerry och bildock anser att det är livsfarligt att framföra en cab utan störtbågar så är det helt upp till er, men jag tycker det är fel av er att fullständigt rata alla bilar utan dessa och racka ned på detta varenda gång en Z3 sugen person ber om åsikter om en bil de är sugna på. Ni skriver ju som om dessa bilar vore fullständigt livsfarliga och skulle slå runt vilken sekund som helst, BMW har knappast släppt en produkt som är så farlig att den inte skall brukas. Isåfall vore alla Z3'or utan bågar återkallade. Jag kommer till min död hävda att det inte är absolut tvunget med störtbågar, givetvis är det bättre med störtbågar än utan, på den punkten är vi helt överens, men det är inget jag skulle välja bil efter. Om jag till exempel stod och valde på en välskött utan störtbågar och en skabbigare med störtbågar skulle jag ta den välskötta utan tvekan. Som bildock skriver kan man inte få allt när man köper begagnat, men många här på forumet skall ha, AC, sportstolar, rullbågar och allt man någonsin kunde beställa till en Z3'a. Men de verkar inte vara intresserade av att betala för det, mycket märkligt tycker jag. Ni borde kanske kolla lite på priset på bilen innan ni börjar efterfråga alla extra prylar, eller är det bara jag som tycker att en bil med mer utrustning skall kosta mer än en bil utan massa extra utrustning. Ingeting är gratis i denna världen, man får vad man betalar för och man får inte en fullsmetad Z3 2.8 för 119.000 kr, precis som comsmossvart påpekar. Vill man tvunget ha störtbågar måste man lägga på en slant för att få en lite nyare bil och då har man kanske inte råd. Skall man då avstå från en dröm, knappast. Inte i min värld iallafall. ...och just det, fjantiga kommentarer om att min död kommer att inträffa tidigt på grund av att jag inte har störtbågar undanbedes vänligen med bestämt. /Fredrik |
|
|
så här skulle jag resonera: visst jag har en viss summa att köpa för jag kanske får en 98:a då skulle jag nog vänta ett år för priset kanske sjunker så mycket att jag får en 99:a istället då med bågar för att mentalt känns det bättre men inte kan man underkänna alla andra bilar för det det är ju bara när man är i närheten av att få en sådan bil istället som jag skulle välja det alternativet Uffe/bildock |
|
|
Fredrik, när du plåstrat om dina tår, som du tydligen blivit trampad på, så kanske vi kan resonera lite sansat. Jag skall också försöka fatta mig kort, så vi inte hamnar för långt vid sidan av tråden. Nej, jag tillhör inte någon "störtbågemaffia", nej, jag anser det inte livsfarligt att framföra en cab utan störtbågar, men .... om "framfarten" plötsligt skulle sluta i en olycka, sitter jag hellre i en cab med störtbågar (men allra helst i en modern täckt bil!). Och som bildock, och även du skriver, så är det ju så att köp av beg bil nästan alltid innebär kompromisser. Sén är det ju upp till en själv vilka prioriteringar man gör. Ha det gott och jag hoppas du överlever mig med många år! "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Jag resonerar på ett liknande sätt som Fredrik M angående störtbågarna. Självklart blir bilen något säkrare med bågar och det är inte dåligt att ha dem, men för mig vägde andra parametrar tyngre när jag valde bil. Det är dock möjligt att det går att eftermontera bågar på bilen i fråga. Det kan gå på en -97:a beroende på vilken månad den är tillverkad. Du kan läsa mer om det här: Länk Har för mig att endast delarna kostar ca 10.000 sek hos BMW i Sverige. I Tyskland (BMW Stuttgart) fick jag en prisuppgift i somras på 5.500 sek för bara delarna eller 8.000 sek (850 eur) inklusive montering. |
|
|
Hmmm,tillbaka till "bias" egentliga fråga... Ja Jag har faktiskt sett bilen, var spekulant för nån månad sen, men... Bilens skick är enligt min mening lite "sunkigt". En bil av denna typ vill man ju helst köpa av en som vårdar den med omsorg. Det är ju ingen bil man bara har "från A till B". Slitna säten,repor, buckla på höger dörr under spegeln, skitig både "ute och inne", trasiga lampor etc. Ägaren hade dålig koll bilens historik etc. Allt går naturligtvis att åtgärda, men den (varken bilen eller ägaren), gav ett gediget intryck. Så jag köpte en annan ! MED bågar och i betydligt bättre skick, för 2000spänn mindre.! |
|
|
det du Fredrik! det går att att hitta en bra bil till samma pris MED bågar!! uffe/bildock |
|
| Ok...tack allihop! Köper inte denna utan kommer att leta vidare. Gillar dock färgen på denna väldigt mkt men mkt skall spela in när bilköp skall göras. | |
|
Så är det. Lycka till med letandet! Z3:an Länk |
|
| hålelr med.. z3 är en entusisast bil så varför då köpa en som är i dåligt skick.. | |
|
Schede: Var det en 99:a du köpte? Nyimport, miltal, s-bok? |
|
|
Bara att gratulera Schede till ett riktigt billigt köp, om det var ett kap får tiden utvisa. Givetvis håller jag tummarna för att det är en riktig pärla. Gubben, absolut inget fel på mina tår, de mår så bra så. Vi människor tänker olika, väldigt olika i vissa fall. Och tur är väl det, annars skulle det nog bli rätt tråkigt på denna planet. Skall inte förstöra bias Z3 letar tråd med massa tradande om rullbågarnas vara eller icke vara så jag låter bli. bias, fortsätt leta. Din pärla dyker upp när du minst anar det. /Fredrik |
|
|
Nähe, jag köpte en -97 importerad 2003, ca 10Kmil, full servicebok, men bakdäcken var slut så dessa har jag köpt nya. och nu efter att ha "bekantat mej" med skönheten under nån månad har jag (ännu) inte hittat nåra skavanker. Dock är jag ingen "bilmek" och med begränsade erfarenheter av bilar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.