|
|
|
|---|---|
E30_320i |
vad tycker ni om min Setup? Snälla kommentera gärna den! Då jag är ny på detta ämne, (TURBO LADDNING) Fyll gärna på om ni har några synpunkter! Alltid bra o veta, i med man är ny på just detta. men turbo. samt vilken Växel låda som lämpar sig och Diff(kardan) Divaxlar mm, Bara kom men förslag om ni vet så man kan lyckas få o gå o funka Perfekt utan en massa klydd! (PROBLEM) skulle vara Tack sam! Topp 2,5 Hårdare ventil fjädrar hårdare ventiler portad Topp. mira frästa ventil säte, Avgas/insug, Svetsade vatten kanaler Arp pinbultar Block Disel vev från 2,4td m20b25 Original kolvar m20b20 original stakar. Ska bli 8.0.1 Komp o ringat = original packning nya ramlager o vevlager. högflödes olje pump stödgördel ppf 98 oktan Ladd ca 1kg stora spridare Typ 550 - 600cc. soppa pump 1 st 984: 2,5 tryck rör Ic 600x300x100mm Grenrör pulssplittat utag för Wg (PPF) Turbo HX40 med 16cm^2 avgashus wg 50mm dump 50 (75mm) mm kam. Z45 kamaxeln från PPF vad tror ni om Hk i denna motor, Ska köra Smt6 till en Början! |
| Du har lite klena kolvar för den effekt som resten av grejerna klarar av (500+ hk), men ska du bara ladda 1 kg så ok då. Du lär hamna runt 450-500 hk på det laddtrycket så något SMT6 skulle jag inte köra med. Investera i ett riktigt styrsystem. | |
E30_320i |
Vad är ett bra Styrsystem då? Man kanske skulle satsa på Haltex, V11 eller va de heter, men då är det ett komplet system då, men man måste ju ha en massa givare o dyligt med till de vad jag förstår? som haltex, kan man styra allt från de Systemet via min bärbara i bilen då. Är det någon som kan förklara lite bättre angående haltex styrsystem till mej, Samt vad Extra spridare menas med?, samt var den ska sitta=? Samt msd täning, och hög o log åmiga spridare vad det innebär?`` är det en Starkare tänd spole som man måste ha vid Turbo konventering? samt som någon kan mappa i skåne! |
| Du ska satsa på det styrsystem som du lättast kan få hjälp med. När du själv kan svara på frågorna blir det lättare att förstå vad som är ett vettigt val. Forska lite. | |
E30_320i |
just därför jag frågar., för jag hittar inte Riktgit!" |
E30_320i |
hittade, de med extra spridare. men tyck vakt. men behöver jag detta till min Stup`? ska köpa Riktgit styr system Haltex. är de ett komplettt system för Täning sprut o luft.?`behöver mman enån msd täning? |
|
Du kan ju börja här: Länk Sen heter det Haltech. Google är din vän. |
|
|
Skaffa ett riktigt motorstyrsystem och se till att få det mappat av någon som kan. Risken är annars stor att du blåser motorn. Kolla med PPF, de säljer autronic. Rätt inställd kan du säkert få ut 400-500 hk ur motorn. E30 är som bekant rätt lätt i baken så jag skulle till en början nöja mig med runt 300 hk och 400 nm för gata. Sen när laddberoendet ökar så får man böjra spänna vastgatefjädern till man kör av ... bakaxlar. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.