|
|
|
|---|---|
|
Äntligen fick jag tag på Bilen med stor B. Blev en svensksåld 530 -03 som jag är enormt nöjd med. En sak är jag dock missnöjd men och det är PDC´n (parkeringsvarnaren) fram. Den börjar varnar på bra avstånd, men "intervallet" är för kort. Jag hinner bara rulla en liten, liten biten mot hindret, så piper den konstant. Problemet är att jag fortfarande har för långt kvar till hindret och ändå måste köra en bit till. Pga det, så blir PDC'n nästan oanvändbar. Bak är den som min gamla 528 och fungerar på bättre avstånd. Undrar om BMW kan justera detta på något sätt. Nån som vet? | |
|
Har också PDC fram och bak på min och jag upplevere inte de problem du har. Tycker fram och bak fungerar ungefär likadant. Sen är det ju lite skillnad mot äldre modeller med enbart PDC bak. På dessa så aktiverade ju backväxeln PDC'n medan det i våra är något annat som (jag ännu inte helt kommit underfund med) som aktverar den. Låg hastighet kombinerat med bromsning eller något åt det hållet? Det som kan störa lite är ju att när man kör in i en smal parkeringsfick med bilar på båda sidorna så tutar det hej vilt innan man hunnit närma sig stoppet framför bilen. På min förra parkeringplats som var en carport med stolpar som delade varje plats så tutade det först fram när jag passerade in och sedan när det återigen tutade fram för att jag började närma mig väggen så började det också tuta bak eftersom de bakre sensorerna kände av stolparna. Så när det var fullt ös på tutandet från båda hållen så visste man att man var på plats... ___ //Ulf |
|
|
Min pdc funkar bara om jag först har lagt in backen, då först funkar den fram oxå, eller naturligtvis trycker på knappen. Länk Länk |
|
|
Fram piper min PDC helton på 50-60 cm's avstånd, vilket är alldeles för långt. Bak kanske på 30 cm. Till saken hör att 2 givare fram var trasiga vid köpet, och byttes av firman. Det är därför jag undrar om det är någon intrimmning som ska göras. Min PDC fukar som imix. När backväxel läggs i startar den och ligger kvar även om jag lägger i driven, upp till en viss hastighet. Alternativt manuellt på knappen. Känner igen Programmers pipande. Har själv garage, så det är ett j*kla liv när man åker in. Det kan jag leva med, men PDC'n fram är ju nästan oanvändbar pga avståndet...... |
|
|
Testade i dag och det stämmer att backen först måste i men då man ofta ska in i trånga parkeringsrutor så blir det ofta att man kör in mot rutan, backar tillbaka för att få bilen rak och sedan kör man in och då är ju PDC'n triggad... Vid tillfälle ska jag kolla vilka avstånd som gäller för minm både när det börjar tuta och när det tutar med helton. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.