|
|
|
|---|---|
|
Hej, torkarna har lagt ner helt, fungerar inte i något läge endast sprutet på rutan...Ungefär samtidigt la kupefläkten ner, även den på samtliga lägen...går inte alls. Nu är det så att min mor haft bilen att köra på sista månaden så jag har själv inte kunnat notera några "tendenser" om detta innan. Dock så var mekaniken till torkarna dåliga och väsnades en del så det kan hända att motorn givit upp. Kupefläkten har jag dock ingen aning om...mamma var förbi i dag och jag bytte en säkring som bränt under baksätet dock utan resultat, bytte även de stora svarta boxarna under sätet utan resultat...Ideer någon...?? | |
|
Hej! Angående kupefläkten så kan det vara det så kallade "svärdet" där effekt transistorerna sitter som är trasigt eller behövs lödas om. Jag tror att de finns mer info om det på gör-det-själv sidan. MVH Micki-mus |
|
|
Tack för svaret, det fanns lite info där. Blir till att mäta när bilen kommer hem i början på veckan då ;) |
|
|
Låter lite som en säkring tycker jag. Har för mig att torkarna går på samma krets som fläkten. Inte alls säker på det, men kolla säkringarna under huven. |
|
|
Ofta när säkringen går så är eller börjar lagren bli dåliga i kupefläkten! Har precis haft bägge mina 735:or ute och kollat på fläktarna,ena hade helt kapsejsade lager och den andra hade kolen nötts ner så två fläktar fick plötsligt bli en!Kollade om de skulle gå att byta lagren men jävligt svårt då plasthjulen som förflyttar luften är skitlätta att ta sönder och de måste av vid ett lagerbyte! Riktiga män kör turbohoj!! Ingen hör när du skriker i 300km/h |
|
|
Kan meddela att det löste sig med säkringsbyte, 3st under huven och 1st under baksätet. Alla säkringar utom 1 såg helt ok ut vid visuell kontroll, men när jag plockade fram multimetern så sa den något annat. Så nu rullar allt igen :) |
|
|
Skitte: Om du förvärmer plasthjulen med hårtork eller varmluftpisol så borde plasten bli mjukare så du får loss fläkthjulet utan att det spricker. /Mats J |
|
|
Jag kan ju lägga en länk till mitt fläktbyte Länk På min 740 har jag i förebyggande syfte försiktig smörjt upp fläkten när den börjar låta lite lite illa ibland. //Magnus |
|
|
Tack för en utförlig beskrivning ) |
|
|
Arnell vilka säkringar var det du böt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.