|
|
|
|---|---|
|
Min mor o hennes sambo har köpt sig en sv-såld 528 touring 98" på bmw. Arktissilver met. snygg färg med grå skinn osv. Stereon är en kassett spelare. Nu vill dom byta till org. cd eller sätta in cdväxlaren. Nu försöker jag hjälpa dem men dom glömde alla pappren på bilen hemma så nu vet jag inte vad det är kassettspelare som sitter i! Finns det några bilder dessa stereo både på cd/kassett spelare som man kan tillgå? eller finns det någon som har bilder på sina org. stereo som kan lägga upp den men en länk? Har dessa kassetspelare någon ingång till cdväxlare som man kan koppla in? Enligt bmw handlaren kunde man koppla in en sådan men enligt min erfarenhet så ska man inte lita på dom till 100%. Hittade nämligen en cd-växlare som kommer från en e36 och frågan är om den passar till e39? växlaren passade inte till e46. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar | |
| är det en reverse stereo,så går det inte.måste vara en bisness,för det skall funka med en växlare,e36 växlare ska inte vara några problem med.\\\ | |
|
kollade i etk och hittade den stereo som sitter i! Det är den här BMW BUSINESS RADIO WITHOUT MID. Länk Har den en cd-växlar ingång? Vilken cd enhet kan man sätta i istället för kassett? eller är det så att alla passar typ Länk och den här Länk eller denna Länk Hjälp önskas! MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
| ja det har en cd-ingång.den lilla miden du visa,behöver bara en kabel bakom miden.medans den stora miden behöver 2+antenn,den till cd också.den ni har är inte 2 delad,det allt i ett.medans den stora miden ovasett cd eller band är 2-delad.hoppas du förstår vad jag menar\\\ | |
|
jo jag förstår det Hittade i bagaget 2 st kablar där det står artikelnr men hittar inte detta i databasen etk! 61 12 9407 982 och det andra var 9407 983,0 Undrar om det är till cd växlaren. Hur tar man bort org. stereon som sitter i nu? MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Nu har jag grejeat lite. Kablarna som jag beskrev i förra inlägg är till cd-växlare. Jag plockade bort cd-växlaren från min 540 och testkörde den i 528:an. Men endast 2 ingångar användes på cd växlaren när jag kopplade in på 528:an. Den runda ingången på cd-växlarenanvändes ej eftersom det fanns ej en sådan i 528:an. Men på min kom det ingen ljud när den runda kontakten ej användes. Någon som vet vad den runda kontakten är till för?? Bild på kontakterna på cd-växlaren: Länk Av någon konstig anledning fungerade bara högtalarna på vänster sida men ej på högersidan. Är det något fel i kontakterna till cd-växlaren på 528:an? Är det nån som vet vilka färger i kablarna är till högtalarna på cd-växlar kablaget? MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Fick bild på kontakterna till en e36 växlare och dom passar inte! MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.