AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
775

Bilen går varm. 525 -91

Temp mätaren går upp på rött. Tar ca 10-15min innan mätaren är nästan på rött. Har precis köpt bilen så jag är inte så hemma på BMW.
Vad kan detta bero på?

/ .:Hehe:.

Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
termostaten kan har hängt sig eller defekt vattenpump eller dålig viscokoppling på fläkten eller sprucken topp/packning eller luft i kylstemet.

Känn på kylarslangarna om alla slangar blir varma. blir dom inte det så kan det bero på termostat eller vattenpump.

BMW 525i -90
BMW 525 -77
Termostaten är bytt till en 80gradare. Fläkten går som den skall tror ja... slangar känns inte som dom blir varma, dock blir de riktigt högt tryck i systemet. Hur gör jag för att lufta systemet?

Be
40
Beemer-91
525i 24v -91
skruva ur skruven brevid påfyllningslocket
Visa användare
75
RUSKIG
525i -91
316i -94
Byt vattenpumpen om du inte vet när den är bytt...kan vara den gamla modellen...plasthjul som går sönder med tiden... =(
Jag tippar uteslutande på vattenpumpen...med liten reservation beroende på hur termostatbytet blev "utfört" och när...
Vatten pumpen vet jag inte när den är bytt då jag knappt har haft bilen i en vecka. Termostaten bytte jag själv i Fredags och det hjälpte lite iaf..Var hittar jag en ny vatten pump? Finns det nån bättre version utan dessa plastskovlar?

Så ni tror att toppen har klarat sig?

Be
40
Beemer-91
525i 24v -91
Jag köpte min vattenpump på mekonomen, den kostade en 500 nånting. Den hade metall "propeller". då min gammla var av plast så hade den smulats sönder så hitta lite plastbitar här o där=/

har oxå en 525 -91, bytte vattenpumpen vid 22500 mil nånting
Ok. Då kan man kanske vara lite lättad...ihopp om att det bara vatten pumpen har gått för mig. Min har gått 27 300 mil nu.

Be
40
Beemer-91
525i 24v -91
Det låter inget om den lr läcker kylarvätska?
min drog lite kylarvätska, sen en dag börja det tjuta som ***. lät som en rem som slirade fast lite annorlunda. öppnade huven o kolla då satt hela fläkten snett o de glappade (den sitter ju på vattenpumpen). vatten pumpen är ganska enkel att byta.
Motorn låter helt ok, inga missljud eller nått.. Sen vet jag inte men jag har inte hört nått direkt missljud från vatten pumpen heller.

Kylarvatten har den dratt lite...

Visa användare
586
wdac
325i -05
gått bra å lufta å fylla på mer å så?
De vet jag inte... har inte testat att lufta ännu...då bilen står på verkstad nu...skulle få besked under veckan hur mycket som är skrot med bilen... får bara hoppas att toppen har klarat sig...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.