|
|
|
|---|---|
|
Hej Så här i vintermörkret med E31 i trygg vintervila dyker en fråga upp, jag upplever att man sitter lite högt i förarstolen och ställer därför frågan om någon lyckats att sänka stolen på något sätt, utöver det som elstolen normalt sänker!? Kanske någon som testat eller kan tipsa, bilen har tacklucka vilket gör sitt till takhöjden. | |
netz |
Hej Tror inte du kan göra mycket åt stolshöjden med att ändra fästena i och med att bältet är fäst i stolen så är den kraftigt byggd .Upplever inte att det är snålt i takhöjden även med lucka. Det kan kanske vara att du inte får ner stolen i botten läget, har ingen pejl på om det är antal varv på motorn eller lägesbrytare som stoppar sänkning, är det lägesbrytare kanske det går att justera lite. |
|
Jag har varit inne på samma spår att sänka stolen ytteligare, men inte hittat någon som kan göra det snyggt (förslagen har varit att ta bort skenorna som stolen åker på o sätta fast den direkt i golvet). Jag går precis in i kupen men jag är 205 cm lång. Är du kortare borde du kunna sitta bra, annars är det nog fel på stolen.//per Per R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.